CEMEX testuje w Polsce elektryczną, zeroemisyjną betonomieszarkę w ramach wdrażania globalnej strategii dekarbonizacji "Future In Action"

CEMEX testuje w Polsce elektryczną, zeroemisyjną betonomieszarkę w ramach wdrażania globalnej strategii dekarbonizacji "Future In Action"

CEMEX w Polsce testuje prototyp elektrycznej betonomieszarki jako część projektu pilotażowego realizowanego przez firmę w wielu krajach. Planowana inwestycja w zeroemisyjne pojazdy stanowi kolejny krok na drodze do realizacji przez CEMEX strategii "Future in Action", której celem jest przeciwdziałanie zmianom klimatu.

Prototypowy pojazd Putzmeister iONTRON e-Mixer będzie używany w ramach testów przez zespoły wytwórni betonu CEMEX w Pruszkowie oraz Warszawie. Testy potrwają tydzień. W tym czasie pracownicy CEMEX ocenią, jak testowany pojazd sprawdza się w realizacji codziennych zadań, przy transporcie i wyładunku produktów CEMEX.

Ten prototypowy pojazd jest zasilany wyłącznie energią elektryczną. Na potrzeby testów producent dostarcza mobilną stację ładowania, dzięki której można naładować baterie zasilające betonomieszarkę w trakcie nocy od 20 do 100% w ciągu 8 godzin.

- CEMEX stale poszukuje ekologicznych rozwiązań transportowych. Zeroemisyjne betonomieszarki stanowią w związku z tym naturalny przedmiot naszego zainteresowania. Poszukujemy pojazdów zarówno ekologicznych, jak i niezawodnych, które zagwarantują naszym klientom najwyższą jakość usług. Dzięki obecnie przeprowadzanym testom dowiemy się, czy wspomniane warunki są spełnione - mówi Grzegorz Grodzki, Kierownik Grupy Utrzymania Taboru Samochodowego w CEMEX Polska.

CEMEX to pierwsza firma z branży materiałów budowlanych, która przeprowadza testy elektrycznych betonomieszarek na tak dużą skalę. Pojazdy są sprawdzane przez naszą firmę w wielu krajach - sukcesem zakończyły się m.in. niedawne testy we Francji i w Niemczech.

We flocie samochodów osobowych CEMEX Polska z powodzeniem eksploatuje samochody osobowe z napędem hybrydowym od początku 2022 roku. W tym roku wymienionych zostało ponad 100 samochodów z napędem klasycznym na nowe pojazdy z napędem hybrydowym. W perspektywie najbliższych lat firma planuje rezygnację z dalszych zakupów samochodów osobowych z silnikiem diesla, a docelowo cała flota samochodów CEMEX ma być wymieniona na modele niskoemisyjne (zarówno hybrydowe, jak i elektryczne).

Decyzje firmy dotyczące transportu osobowego mają związek z globalnym zaangażowaniem CEMEX w działania zmierzające do ograniczenia zmian klimatu. Napęd hybrydowy charakteryzuje się obniżonym zużyciem paliwa, a co za tym idzie - ograniczoną emisją szkodliwych substancji. Ładowanie baterii samochodu następuje głównie dzięki odzyskiwaniu energii podczas hamowania.

CEMEX dla klimatu

Wdrażanie ekologicznych rozwiązań w transporcie wpisuje się w globalną strategię CEMEX "Future in Action". Jej celem jest przeciwdziałanie zmianom klimatu, m.in. poprzez redukcję emisji dwutlenku węgla w zakładach produkcyjnych. Do 2050 roku CEMEX zamierza dostarczać wszystkim klientom na świecie beton o zerowej emisji CO2 netto.

Portfolio produktów CEMEX Polska jest ponadto konsekwentnie wzbogacane o niskoemisyjne rozwiązania dla zrównoważonego budownictwa. W 2021 roku firma zaoferowała swoim klientom cement i betony Vertua®, które pozwalają na znaczącą redukcję śladu węglowego w ramach realizowanych inwestycji. W zakres zrównoważonych rozwiązań dla producentów materiałów budowlanych wpisują się także domieszki Vertua®, które umożliwiają klientom CEMEX osiągnięcie ich własnych celów środowiskowych.

Firma powiązana: CEMEX Polska Sp. z o.o.

Komentarze

Czytaj tak, jak lubisz
W wersji cyfrowej lub papierowej
Moduł czytaj tak jak lubisz