Głównym rynkiem Grupy Roca pod względem sprzedaży pozostała Hiszpania (powrót do trendu trwałego wzrostu notowanego od 2014 roku). Znaczące okazały się również wzrosty obrotów w Brazylii i Indiach, pomimo dewaluacji lokalnych walut. Na wyniki w Chinach wpłynęła z kolei zaostrzająca się polityka kredytowa tego kraju i pojawiające się w związku z tym utrudnienia w działalności dużych deweloperów i lokalnych dystrybutorów.
Dyrektor generalny Roca Group, Albert Magrans, podsumowując wyniki finansowe za ubiegły rok, podkreślił, że: Zaangażowanie i wysiłek całej społeczności Roca pozwoliły nam zamknąć 2021 rok bardzo pozytywnie. Dodał też, że: To ożywienie finansowe udało się nam osiągnąć pomimo działania w warunkach rosnącej inflacji, z którą związany był wzrost kosztów energii i surowców. To wynik ciągłego dążenia do doskonałości we wszystkich działaniach Grupy.
Inwestycje za 124 mln euro
Firma zwiększyła także swoje nakłady inwestycyjne do 124 mln euro, w porównaniu ze 106 mln z 2020 roku. Fundusze te przeznaczono zostały głównie na działania z zakresu zrównoważonego rozwoju, innowacyjności, cyfryzacji i Przemysłu 4.0.
W 2021 roku Grupa Roca nieustannie rozwijała się i poszerzała swoje wpływy. W tym czasie zrealizowała m.in zakup 75% udziałów walenckiej grupy Royo, działającej w branży mebli łazienkowych. Uczyniła ją tym samym światowym liderem w tej kategorii. Przejęła także niemiecką firmę Sanit, produkującą systemy podtynkowe oraz zakupiła fabrykę wyrobów sanitarnych w stanie Ceara w Brazylii.
W ubiegłym roku firma sprzedała ponadto dział płytek meksykańskiej Grupie Lamosa, jednemu z największych na świecie producentów tego typu wyrobów, co było zgodne ze strategią Grupy polegającą na umacnianiu swojej pozycji w segmencie powierzchni łazienkowych.
Co więcej, w 2021 roku firma utworzyła Roca Group Ventures, korporacyjny fundusz venture, dysponujący budżetem 25 mln euro, którego celem jest inwestowanie w start-upy i przedsiębiorcze projekty związane z przestrzenią łazienkową - zwłaszcza te przyjazne dla środowiska.
Grupa Roca ogłasza plan neutralności węglowej do 2045 roku
Dobre wyniki w bieżącym roku pozwalają Grupie Roca na dalsze inwestowanie w zrównoważony rozwój, promowanie środków efektywności energetycznej oraz ograniczanie zużycia wody, wytwarzania odpadów i emisji gazów cieplarnianych. W ciągu ostatnich trzech lat firmie udało się zredukować emisję dwutlenku węgla o 25,9%, pomimo wzrostu sprzedaży i produkcji w tym okresie.
Te wysiłki i inwestycje są zawarte w ogłoszeniu planu osiągnięcia neutralności węglowej do 2045 roku. Zobowiązanie jest zgodne z inicjatywą Science Based Targets (SBTi), kierowaną przez ONZ Global Compact i wspieraną przez Grupę Roca. SBTi określa strategię dla firm umożliwiającą zmniejszenie emisji w oparciu o to, co klimatolodzy uważają za niezbędne do przestrzegania porozumienia paryskiego (podjęcie wysiłków na rzecz ograniczenia globalnego ocieplenia do 1,5°C powyżej poziomu sprzed epoki przemysłowej).
W ubiegłym roku firma ograniczyła również inne z głównych wskaźników środowiskowych, takie jak zużycie wody, które spadło o 25,7% w porównaniu z 2018 rokiem. Ponadto w 2021 roku Grupa Roca uruchomiła proces audytu integralnego obiegu wody, aby zoptymalizować jej obiegowe wykorzystanie i zminimalizować zużycie tego zasobu.
O Grupie Roca
Grupa Roca to firma zajmująca się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów łazienkowych. Założona została w 1917 roku. Łączy tradycję i wiedzę z pasją do innowacji, a przy tym kładzie duży nacisk na poszanowanie środowiska, aby sprostać wymaganiom klientów i przyczynić się do poprawy dobrobytu społeczeństwa.
Mając na uwadze zrównoważony rozwój i dobrobyt przyszłych pokoleń, Grupa Roca wdraża tę kulturę organizacyjną w 170 krajach, w których prowadzi działalność, oraz w swoich 77 fabrykach, poprzez codzienne zaangażowanie ponad 21 500 pracowników.
Ta rodzinna firma ma wiodące pozycję na rynku w Europie, Ameryce Łacińskiej i Indiach. Wyraźnie zaznacza także swoją obecność w Azji, na Bliskim Wschodzie, w Australii czy Afryce. Dzięki temu jest światowym liderem w swojej branży.