Montaż garażowej bramy segmentowej
Znaczącym elementem jest nadproże i węgarki – do nich będzie przymocowana konstrukcja bramy. Powinny być otynkowane i pomalowane, ponieważ później dostęp do nich będzie ograniczony. Muszą być proste i tworzyć równoległą płaszczyznę.
W ten sposób zostaną zapewnione odpowiednie warunki do prawidłowego montażu prowadnic czy wału napędowego. Przed montażem warto też otynkować sufi t. Ważnym aspektem, o którym zapominają Inwestorzy, jest ocieplenie ścian budynku. Należy bezwzględnie pamiętać o wnętrzu ościeża bramy – warstwa izolacji położona w tym miejscu zapobiega powstawaniu mostków termicznych.
Ocieplenie ościeża po zamontowaniu bramy, a bez wcześniejszych ustaleń może wpłynąć na wygląd bramy, np. zasłonić uszczelki lub krawędź przeszklenia. Kolejnym zasadniczym elementem jest posadzka w garażu. Powinna mieć równą płaszczyznę i prawidłowy poziom w stosunku do ścian – w tym do nadproża i węgarków. Niestety nadal można spotkać garaże, w których otwór wjazdowy nie ma zachowanych właściwych przekątnych.
Jeśli przed montażem bramy posadzka nie będzie wylana, niezbędna będzie ponowna wizyta serwisu po jej wykończeniu. Ostatnim ważnym czynnikiem jest przygotowanie instalacji pod napęd. Istotne jest, aby przed otynkowaniem garażu położyć instalację elektryczną przeznaczoną dla napędu, w tym gniazdka w sufi cie – pozwoli to uniknąć późniejszego rozkuwania ścian lub sufitu.
Autor: Tomasz Kubczak, kierownik Działu Zarządzania Produktem KRISPOL
Zdjęcie otwierające: KRISPOL