De Dietrich: Gwarancja na urządzenia grzewcze – o czym należy pamiętać?

Kupując nowe urządzenie grzewcze – kocioł gazowy, pompę ciepła czy system solarny – można liczyć na kilkuletnią gwarancję udzielaną przez producenta. Aby w razie niespodziewanej awarii móc z niej skorzystać, należy jednak przestrzegać kilku ważnych zasad określonych w Warunkach Gwarancji konkretnego urządzenia.

De Dietrich: Gwarancja na urządzenia grzewcze – o czym należy pamiętać?
Dane kontaktowe:
71 71 27 400, 801 080 881
Północna 15-19 54-105 Wrocław
Zobacz firmę w innym dziale: Pompy ciepła Pompy ciepła

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

Zakup u autoryzowanego partnera

Najczęściej, aby uzyskać gwarancję producenta na nowy kocioł gazowy czy pompę ciepła, należy dokonać zakupu w autoryzowanym punkcie sprzedaży, u autoryzowanego partnera handlowego lub autoryzowanego instalatora. Wtedy również zyskuje się pewność, że system został dobrze dobrany do lokalu, w którym ma być zainstalowany. Ważne, aby nie kupować urządzeń z niesprawdzonego źródła, np. w internecie. Cena nie zawsze jest niższa niż u instalatora, a kupujący nie ma pewności, że sprzedawca dysponuje odpowiednimi kompetencjami w zakresie doboru tego typu produktów.

Instalacja i pierwsze uruchomienie

Również instalacja i pierwsze uruchomienie powinny zostać wykonane przez autoryzowaną firmę instalacyjną lub firmę serwisową. Dlaczego to takie ważne? Choć nowoczesne urządzenia są coraz wygodniejsze w montażu, to nie wystarczy powiesić kocioł na ścianie i go włączyć. Pierwsze uruchomienie to kontrola podłączenia, regulacja wszystkich ustawień, sprawdzenie poprawności działania, zabezpieczeń oraz, co równie istotne z punktu widzenia użytkownika, przekazanie niezbędnych wskazówek dotyczących codziennej eksploatacji.

- "Potwierdzeniem przeprowadzenia pierwszego uruchomienia w przypadku urządzeń De Dietrich jest dokonanie rejestracji w elektronicznym Systemie Kart Gwarancyjnych, której dokonuje firma dokonująca uruchomienia" - mówi Waldemar Matuszyński, Product Manager, De Dietrich Technika Grzewcza.

Kupując nowe urządzenie grzewcze – kocioł gazowy, pompę ciepła czy system solarny – można liczyć na kilkuletnią gwarancję udzielaną przez producenta

Przeglądy gwarancyjne i serwis

W okresie gwarancji użytkownik jest zobowiązany do wykonywania regularnych, corocznych przeglądów. Powinna je robić autoryzowana firma serwisowa. Warto je przeprowadzać również z uwagi na zapewnienie bezpieczeństwa i sprawniejszej pracy systemu. Usterki, nie zawsze widoczne na pierwszy rzut oka, przyczyniają się do zmniejszenia wydajności urządzenia. Regularne przeglądy i konserwacja pozwalają wykryć drobną awarię niedługo po tym, kiedy się pojawi, a wówczas naprawa będzie o wiele tańsza niż w momencie, kiedy wada stanie się poważna.

W przypadku awarii wszelkie naprawy powinny być wykonywane przez autoryzowany serwis. Tylko wówczas ich koszty poniesie producent. To również pewność, że zostaną użyte oryginalne i trwałe części zamiennie.

Podstawowy okres gwarancji

Okres gwarancji jest uzależniony od producenta, typu urządzenia i rodzaju części. Najczęściej są to dwa lata, a na części szybko zużywające się 6 miesięcy. Jednak producent może ten okres dowolnie wydłużyć.

- "W De Dietrich Technika Grzewcza oferujemy nawet 8 lub10 lat gwarancji na korpusy podgrzewaczy c.w.u. ze stali nierdzewnej, 7 lub 8 lat na aluminiowo-krzemowe wymienniki kotłów, 5 lat na stalowy wymiennik i żeliwne wymienniki kotłów stojących, panele solarne czy systemy spalinowe" - mówi Waldemar Matuszyński.

Przedłużona gwarancja

Gdy okres podstawowej gwarancji jest dla klienta niewystarczający zwykle ma on szansę wykupienia dodatkowej, przedłużonej gwarancji na niektóre typy urządzeń. Pozwala ona wydłużyć okres bezpiecznego i komfortowego użytkowania produktów, a po upływie okresu podstawowej gwarancji urządzenia zapewnia dalszą opiekę nad właściwym jego funkcjonowaniem ze strony Producenta. W ramach umowy, w przypadku awarii nie z winy użytkownika, Producent zapewnia diagnostykę urządzenia, usunięcie usterek, wymianę określonych części zamiennych i przywrócenie urządzenia do pracy.

- "W De Dietrich taka gwarancja to DD Assistance, która pozwala na wydłużenie okresu gwarancyjnego o 3 lata, łącznie do 5 lat. Oczywiście dotyczy to tych elementów urządzeń, które w okresie gwarancji podstawowej nie są objęte gwarancją producenta taką samą lub dłuższą niż określona w programie DD Assistance, czyli 5, 7 lub 8 lat" - mówi Waldemar Matuszyński.

źródło i zdjęcia: De Dietrich Technika Grzewcza Sp. z o.o.