Uniwersalne palniki olejowe GUPO 20 | 55 | 70 | 150 | 200
Uniwersalny palnik olejowy idealnie nadaje się do spalania wielu różnych rodzajów paliwa. Dzięki technologii atomizacji wykorzystującej sprężone powietrze, wyeliminowana została potrzeba konwersji.
Mała pompa olejowa odpowiedzialna jest za dostarczenie oleju do zbiornika, a poziom znajdującego się w nim paliwa kontrolowany jest przez odpowiedni pływak.
W zbiorniku zainstalowana jest również elektryczna grzałka oleju. Uniwersalne palniki tego rodzaju podłączone są do zewnętrznego układu sprężonego powietrza. Dostarczone sprężone powietrze, przechodząc przez atomizującą dyszę, zasysa olej ze zbiornika zgodnie z prawem Venturiego i rozpyla go na mikroskopijne kropelki.
W zależności od mocy, palnik wyposażony jest w jedną, dwie lub trzy dysze. Powietrze wykorzystywane do procesu spalania składa się głównie ze sprężonego powietrza oraz w mniejszym stopniu z powietrza z dmuchawy. Drobno zatomizowana mgiełka olejowa miesza się z powietrzem i zostaje spalona. Przepływ powietrza z dmuchawy jest ustawiany ręcznie na przepustnicy powietrza.
Seria R
To w pełni automatyczny palnik olejowy, przetestowany i zatwierdzony według normy DIN EN 267 dla paliwa olejowego typu EL zgodnego z DIN 51 603. Wersja V posiada funkcję wstępnego zagrzania oleju, wersja L wyposażona jest w elektromechaniczne sterowania dopływem powietrza, a wersja Bl NOx charakteryzuje się niskoemisyjnym spalaniem.
Wersja Z zapewnia 2-stopniową kontrolę mocy palnika. Płomienica może zostać dostosowana do głębokości komory spalania, a sam palnik przystosowany jest do montażu pionowego lub poziomego.
Palnik jest okablowany, gotowy do połączenia z jednostką sterującą i przetestowany hydraulicznie, elektrycznie oraz pod względem bezpieczeństwa, wtyczka 7-pinowa lub 11-pionowa (wersja Z) zgodnie z normą DIN 479.
Serie GL i GB
To pełni automatyczny, niskoemisyjny palnik olejowy o niebieskim płomieniu, przetestowany i zatwierdzony według normy DIN EN 267 dla paliwa olejowego EL zgodnego z DIN 51 603. Posiada funkcję wstępnego zagrzania oleju oraz system podłączenia standardowych dysz olejowych.
Panik o niebieskim płomieniu z regulowaną recyrkulacją gazów spalinowych dla emisji NOx poniżej 120 mg/kWh zgodnie z normą DIN 267. Płomienica może zostać dostosowana do głębokości komory spalania, a sam palnik przystosowany jest do montażu pionowego lub poziomego.
Korpus palnika z płytą główną i osłoną zawiera tłumik szumów i kołnierz przesuwny, silnik AC, wentylator o wysokiej wydajności, urządzenie mieszające i płomienice, transformator zapłonowy z podwójnymi elektrodami, dwa metalowe węże olejowe o długości 1200 mm, osprzęt montażowy i uszczelkę kołnierza.
Seria M
To pełni automatyczny, monoblokowy palnik olejowy, wyposażony w 1-stopniową kontrolę mocy (wersja AE) lub w 2-stopniową kontrolę z elektromechanicznym sterowaniem dopływem powietrza (wersja Z-L).
Przetestowany i zatwierdzony według normy DIN EN 267 dla paliwa olejowego EL zgodnego z DIN 51 603. Wytłumiona obudowa wentylatora zapewnia stabilne ciśnienia, a jej konstrukcja pozwala przesuwać ją dla łatwego i szybkiego serwisowania.
Korpus palnika z płytą główną i osłoną zawiera wbudowany tłumik, silnik AC, wewnętrzny układ składający się z jednej dyszy lub zestawu dwóch dysz, dwa metalowe węże olejowe o długości 1500 mm, osprzęt montażowy i uszczelkę kołnierza.
Palnik okablowany, gotowy do połączenia z jednostką sterującą i przetestowany hydraulicznie, elektrycznie oraz pod względem bezpieczeństwa, wtyczka 7-pinowa lub 11-pionowa (wersja Z) zgodnie z normą DIN 4791.
Źródło i zdjęcia: Lumo