Jako urządzenia wewnętrzne wykorzystuje się zatem telefony komórkowe lub stacjonarne, które zastępują tradycyjne unifony i pozwalają zarówno na przeprowadzenie rozmowy jak i otwarcie drzwi wejściowych (wybierając 11) i np. bramy wjazdowej (wybierając 21). Każdemu wywołaniu w tradycyjnej kasecie z przyciskami lub cyfrowej z klawiaturą można przypisać od 1 do 3 numerów telefonów, które dzwonią według wybranej kolejności. Istotną funkcją systemu myCom jest funkcja CLIP (usługa bezpłatna), która pozwala na zaprogramowanie 100 numerów telefonów do zdalnego otwierania drzwi wejściowych lub np. bramy wjazdowej. Realizuje się to poprzez wybranie numeru karty SIM umieszczonej w kasecie zewnętrznej (alternatywa dla funkcji otwierania kodem lub czytnikiem zbliżeniowym).
Prostota systemu myCom, brak instalacji, wymagane jedynie zasilanie kasety zewnętrznej 12Vdc/ac, możliwość tworzenia systemów wielobramowych w wielu przypadkach może stanowić rozsądną lub nawet jedyną alternatywę dla systemów przewodowych (np. gdy w budynku brakuje instalacji lub w przypadku bardzo dużych odległości).
źródło i zdjęcia: Alpol A. E. Schober s.j.