Co wchodzi w skład pakietu TaHoma suite?
Gdy więcej czasu spędzamy w domach, rośnie zainteresowanie wyposażeniem domu bądź mieszkania w rozwiązania smart home.
Użytkownicy poszukują metod na zwiększenie komfortu i ułatwienie codziennych czynności.
Somfy wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i przedstawia pakiet TaHoma suite, w skład którego wchodzi centrala sterująca TaHoma switch.
Centralę można obsłużyć poprzez aplikację mobilną TaHoma Pro, a serwisować poprzez narzędzie Serv-e-Go.
Instalator ma dzięki temu możliwość łatwego i wygodnego przeprowadzenia instalacji oraz udzielenia swoim klientom pomocy w razie potrzeby.
Możliwości TaHoma Switch
TaHoma switch łączy rozwiązania smart, na przykład:
- zautomatyzowane osłony przeciwsłoneczne,
- bramy wjazdowe i garażowe,
- oświetlenie
- ogrzewanie
Koncentrując je w jeden inteligentny system, który ułatwi życie użytkownika, wyręczając go w codziennych obowiązkach.
Centrala daje możliwość programowania własnych scenariuszy z wykorzystaniem wybranych urządzeń, by dostosować ich działanie do trybu życia i potrzeb domowników.
Dzięki połączeniu z Wi-Fi centralę możemy umieścić w dowolnym miejscu w domu czy mieszkaniu.
Centrala pozwala sterować domowymi smart urządzeniami pojedynczo lub grupowo na trzy różne sposoby.
Pierwszym z nich jest wykorzystanie przycisków umieszczonych na centrali, które uruchomią wybrany, wcześniej utworzony scenariusz.
Wraz z centralą powstała także intuicyjna w obsłudze aplikacja TaHoma.
Dzięki niej klienci mogą łatwo zaprogramować dogodny scenariusz oraz zarządzać domem z dowolnego miejsca za pomocą smartfonu.
Produkt jest kompatybilny z asystentami głosowymi Amazon Alexa i Google Assistant, jak również z Apple HomeKit w zakresie osłon zewnętrznych działających w technologii io-homecontrol®.
Zarządzanie urządzeniami oraz serwis online
Kolejnym elementem pakietu suite jest TaHoma pro, czyli mobilna aplikacja dla instalatora, pozwalająca na łatwe uruchamianie smart urządzeń sterowanych przez internet oraz obsługę posprzedażową.
Umożliwia zarządzanie instalacjami u klientów z poziomu aplikacji w smartfonie, co przekłada się na oszczędność czasu i możliwość wykonywania większej liczby projektów.
Trzecią w pakiecie TaHoma suite zaproponowaną przez Somfy usługą jest Serv-e-Go, która służy do zdalnego serwisowania.
Zapewnia stały dostęp do listy zainstalowanych smart urządzeń i aktualnego statusu rozwiązań w technologii io-homecontrol®.
Instalator może za zgodą użytkownika sprawdzić, czy system działa prawidłowo czy też wystąpiły utrudnienia w pracy urządzeń.
Dzięki powiadomieniom może szybko zdiagnozować przyczyny oraz zdalnie zmienić ustawienia.
Jeśli konieczna będzie naprawa u klienta – narzędzie umożliwia lepsze przygotowanie i skrócenie czasu wizyty.
Klienci na pewno docenią szybkość reakcji i proaktywną postawę profesjonalnego instalatora.
Rozwiązania TaHoma są bezpieczne
TaHoma switch daje możliwość połączenia z niemal 300 liniami produktowymi marki Somfy i firm partnerskich.
Współpracuje z protokołami Somfy RTS i io-homecontrol, a także Zigbee 3.0 w zakresie sterowania oświetleniem.
Interoperacyjność wszystkich urządzeń jest podstawą strategii Somfy, która ma zapewnić klientom większą swobodę i prostotę w ich codziennym życiu oraz dostosowywać się do zmieniających się potrzeb i stylu życia domowników.
Urządzenia spełniają także wysokie standardy bezpieczeństwa. Centrala TaHoma switch otrzymała pozytywną oceną UL (Underwriters Laboratories) w zakresie cyberbezpieczeństwa.
Ocena na poziomie Gold potwierdza, że urządzenie spełnia rygorystyczne kryteria dla rozwiązań IoT.
Wśród nich należy wymienić m.in. bezpieczne aktualizacje i połączenia, bezpieczeństwo przechowywanych i przesyłanych danych, w tym również ochronę danych osobowych użytkowników.
Wg badań Somfy, 73% Polaków deklaruje chęć wyposażenia w rozwiązania smart home, gdyby mieli kupić nowe mieszkanie lub dom. Tahoma Suite to najnowsza innowacja Somfy, która ma uprościć codzienne życie naszych klientów i instalatorów, którzy otrzymują pakiet rozwiązań zapewniający im szybszą i łatwiejszą obsługę oraz uzyskanie większej satysfakcji klientów z wykonywanych usług. Digitalizacja oferty Somfy to podstawa długoterminowej strategii rozwoju Somfy, mająca na celu budowanie bliskich relacji oraz wsparcia biznesowego i technicznego dla instalatorów - mówi Marcin Kubiszak, dyrektor marketingu Somfy Polska.
źródło i zdjęcia: Somfy