Grupa Budujemy Dom:
Magazyn ONLINE
Miesięcznik Budujemy Dom ONLINE
Wykup dostęp od 1 zł

Warunki gwarancji kotłów, pomp ciepła i paneli solarnych

Kupując nowe urządzenie grzewcze - kocioł gazowy, pompę ciepła albo system solarny - na każde z nich udzielania jest gwarancja producenta. Należy jednak zwrócić uwagę na jej szczegółowe zapisy, które ułatwią proces zgłaszania sprzętu do naprawy.

Warunki gwarancji kotłów, pomp ciepła i paneli solarnych

Gwarancja producenta, a miejsce zakupu

Należy zawsze upewnić się, że zakup jest dokonywany autoryzowanym punkcie sprzedaży, u autoryzowanego partnera handlowego lub autoryzowanego instalatora. Wtedy zyskuje się pewność, że system został dobrze dopasowany do potrzeb mieszkańców i lokalu, w którym ma być zainstalowany.

Ważne, aby nie kupować urządzeń z niesprawdzonego źródła, np. w Internecie. Cena nie zawsze jest niższa niż u instalatora, a kupujący nie ma pewności, że sprzedawca dysponuje odpowiednimi kompetencjami w zakresie doboru tego typu produktów.

Dodatkowo należy upewnić się, czy dane urządzenie spełnia zaktualizowane Warunki Techniczne 2021.


Gwarancja, a pierwsze uruchomienie

Również instalacja i pierwsze uruchomienie powinny zostać wykonane przez autoryzowaną firmę instalacyjną lub firmę serwisową. Dlaczego to takie ważne? Choć nowoczesne urządzenia są coraz wygodniejsze w montażu, to nie wystarczy powiesić kocioł na ścianie i go włączyć.

Pierwsze uruchomienie to kontrola podłączenia, regulacja wszystkich ustawień, sprawdzenie poprawności działania, zabezpieczeń oraz, co równie istotne z punktu widzenia użytkownika, przekazanie niezbędnych wskazówek dotyczących codziennej eksploatacji.

Potwierdzeniem przeprowadzenia pierwszego uruchomienia w przypadku urządzeń De Dietrich jest dokonanie rejestracji w elektronicznym Systemie Kart Gwarancyjnych, którą wpisuje firma odpowiedzialna za uruchomienie – mówi szef działu produktu Tomasz Popiel.

Master Serwis De Dietrich to autoryzowany partner marki.
Wykwalifikowany personel powinien dokonać instalacji oraz pierwszego uruchomienia urządzenia fot. Master Serwis De Dietrich

Konserwacja w okresie gwarancji


W okresie gwarancji użytkownik jest zobowiązany do wykonywania regularnych, corocznych przeglądów. Powinna je robić autoryzowana firma serwisowa. Warto je przeprowadzać również z uwagi na zapewnienie bezpieczeństwa i sprawniejszej pracy systemu.

Usterki, nie zawsze widoczne na pierwszy rzut oka, przyczyniają się do zmniejszenia wydajności urządzenia. Regularne przeglądy i konserwacja pozwalają wykryć drobną awarię niedługo po tym, kiedy się pojawi, a wówczas naprawa będzie o wiele tańsza niż w momencie, kiedy wada stanie się poważna.

W przypadku awarii wszelkie naprawy powinny być wykonywane przez autoryzowany serwis. Tylko wówczas ich koszty poniesie producent. To również pewność, że zostaną użyte oryginalne i trwałe części zamiennie.


Okres gwarancji jest uzależniony od producenta, typu urządzenia i rodzaju części. Najczęściej są to dwa lata, a na części szybko zużywające się 6 miesięcy. Jednak producent może ten okres dowolnie wydłużyć.
W De Dietrich oferujemy nawet 8 lub 10 lat gwarancji na korpusy podgrzewaczy c.w.u. ze stali nierdzewnej, 7 lub 8 lat na aluminiowo-krzemowe wymienniki kotłów, 5 lat na stalowy wymiennik i żeliwne wymienniki kotłów stojących, panele solarne czy systemy spalinowe – deklaruje Tomasz Popiel szef działu produktu.

DD Assistance - usługa przedłużenia gwarancji


Gdy okres podstawowej gwarancji jest niewystarczający, zwykle można wykupić dodatkową, przedłużoną gwarancję na niektóre typy urządzeń. Pozwala ona wydłużyć okres bezpiecznego i komfortowego użytkowania produktów, a po upływie okresu podstawowej gwarancji urządzenia zapewnia dalszą opiekę nad właściwym jego funkcjonowaniem ze strony producenta.

W ramach umowy, w przypadku awarii nie z winy użytkownika, producent zapewnia diagnostykę urządzenia, usunięcie usterek, wymianę określonych części zamiennych i przywrócenie urządzenia do pracy.

W De Dietrich taka gwarancja to program DD Assistance pozwalający na wydłużenie okresu gwarancyjnego o 3 lata, łącznie do 5 lat. Należy jednak pamiętać , że niektóre części urządzenia posiadają nawet 8 lat gwarancji.

Założenia i wymogi programu DD Assistance zawarte są w pisemnej umowie, którą użytkownik zawiera z BDR Thermea Poland Sp. z o.o.. Zawarcie umowy i wykupienie DD Assistance pozwala wydłużyć okres bezpiecznego i komfortowego użytkowania produktów opatrzonych marką De Dietrich.

W ramach umowy, w przypadku awarii nie z winy użytkownika, producent zapewnia diagnostykę urządzenia, usunięcie usterek, wymianę określonych części zamiennych i przywrócenie urządzenia do pracy.

 

DD Assistance zapewnia bezpłatną obsługę serwisową
Usługa DD Assistance zapewnia bezpłatną obsługę serwisową po okresie standardowej gwarancji fot. BDR Thermea Poland Sp. z o.o. 

 źródło i zdjęcia: BDR Thermea Poland Sp. z o.o.