Kolejne produkty Somfy współpracują z Apple HomeKit

Od 1 grudnia użytkownicy centrali TaHoma® i osłon zewnętrznych z napędami francuskiego producenta będą mogli sterować swoimi urządzeniami za pośrednictwem aplikacji Dom i asystenta Siri. Lider branży automatyki domowej ogłasza kompatybilność swojego flagowego rozwiązania smart home z Apple HomeKit.

Kolejne produkty Somfy współpracują z Apple HomeKit
Somfy Somfy jest światowym liderem branży automatyki i napędów do bram, rolet, żaluzji, markiz oraz rozwiązań do domów
Dane kontaktowe:
22 509 53 00
Marywilska 34 03-228 Warszawa
Zobacz firmę w innym dziale: Ogrodzenia i bramy ogrodzeniowe

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

To kolejny krok w rozwoju kompleksowej oferty Somfy, której celem jest ułatwienie codziennego zarządzania wyposażeniem domu. Dla użytkowników produktów z systemem iOS oznacza to możliwość sterowania lokalnie i zdalnie smart rozwiązaniami za pomocą aplikacji Dom i głosowo za pośrednictwem Siri. To także istotny element długofalowej strategii Somfy.

- Naszą globalną ambicją jest opracowanie nowych urządzeń i funkcjonalności, które wprowadzają do domów i mieszkań wyższy poziom bezpieczeństwa, komfortu i energooszczędności. Dlatego popularyzujemy rozwiązania smart home, czyniąc z nich łatwo dostępny standard. Ważnym elementem udogodnień jest możliwość połączenia systemów pochodzących od wiodących na rynku producentów – mówi Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający Somfy Polska.

Wybrane urządzenia Somfy w technologii radiowej io-homecontrol® są dziś kompatybilne z głównymi platformami sterowania głosowego i usług na rynku inteligentnego domu. Po partnerstwie z Amazon Alexa, Google Assistant i IFTTT dostępna jest integracja wybranych produktów z Apple HomeKit.

Rolety i żaluzje w technologii io-homecontrol®

Od 1 grudnia użytkownicy centrali TaHoma® mogą połączyć z HomeKit wybrane rolety zewnętrzne, żaluzje fasadowe, screeny i markizy, wyposażone w napędy Somfy w technologii io-homecontrol®. Protokół io to bezprzewodowa dwustronna komunikacja pomiędzy urządzeniami, która pozwala stopniowo budować dom inteligentny w miarę zmieniających się potrzeb i bez konieczności dokonania gruntownej przebudowy wnętrza. Pierwszym elementem smart home jest właśnie komfortowe sterowanie dostępem do światła naturalnego, ochrona przeciwsłoneczna i zachowanie odpowiednich parametrów izolacji okien.

Sterowanie głosowe roletami i żaluzjami
Sterowanie głosowe roletami i żaluzjami

Z pomocą przychodzą osłony zewnętrzne z automatyką Somfy w technologii io-homecontrol®, dzięki której zawsze można sprawdzić położenie napędu oraz która umożliwia otrzymanie informacji zwrotnej, czy dane polecenie zostało poprawnie wykonane. Wśród produktów Somfy objętych kompatybilnością z HomeKit należy wymienić S&SO RS 100 io, czyli najcichszy na rynku napęd do rolet zewnętrznych, objęty siedmioletnią gwarancją czy J4 io Protect – napęd do żaluzji fasadowych z funkcją ochrony lameli przed oblodzeniem, która wydłuża żywotność całej osłony.

Sterowanie głosowe osłonami zewnętrznymi za pomocą Siri nie jest jeszcze dostępne w języku polskim, jednak wystarczy powiedzieć: "Hey Siri, open the bedroom shutters", by bez wstawania z łóżka podnieść rolety i zaprosić delikatne promienie słoneczne do wnętrza o poranku.

Centrala TaHoma®
Centrala TaHoma®

TaHoma® to kolejny po kamerach zewnętrznej i wewnętrznej z serii Protect produkt Somfy, z którego korzystać będą mogli użytkownicy urządzeń Apple (iPhone, iPad, HomePod, Mac itp.). Kompatybilność centrali TaHoma® z Apple HomeKit dotyczy tylko central drugiej generacji, czyli modelu Premium dostępnego na polskim rynku od 2016 r. i przyszłych. Z innych funkcjonalności domu inteligentnego Somfy, czyli m.in. sterowania oświetleniem czy ogrzewaniem, uruchamiania scenariuszy, użytkownicy mogą korzystać bezpośrednio w aplikacji TaHoma®.

źródło i zdjęcia: Somfy