Wzrost sprzedaży i nowe cele - podsumowanie Aluprof 2019 roku

ALUPROF zamknął miniony sezon przychodami wyższymi o 13% niż w 2018 roku. Na 2020 r. planuje dalszy wzrost przychodów o kolejne 3%, do ponad 1,5 mld zł. Obroty w wysokości ponad 1,4 mld zł, w 60 procentach zostały zrealizowane na rynku krajowym, co umacnia pozycję firmy jako lidera branży.

Wzrost sprzedaży i nowe cele - podsumowanie Aluprof 2019 roku
Aluprof S.A. Systemy aluminiowe
Dane kontaktowe:
+48 (33) 819 53 00, +48 (33) 822 05 12
Warszawska 153 43-300 Bielsko-Biała

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

 Cel: eksport

Działania ALUPROF, który posiada dziewięć oddziałów zagranicznych, w Europie i USA, są szczególnie skierowane na rynek eksportowy. W 2020 roku nastąpi kontynuacja tej ekspansji.

Dzięki dobrej koniunkturze na rynku budowlanym oraz wzrastającej świadomości krajowych i zagranicznych klientów na temat przewag ślusarki aluminiowej, zamykamy rok z kolejnymi rekordami. Osiągnęliśmy dwucyfrową dynamikę sprzedaży. W stosunku do roku ubiegłego zanotowaliśmy wzrost przychodów o 13 procent. Obecnie możemy poszczycić się współpracą z 55 krajami i eksportem na poziomie 40 proc. ogólnej sprzedaży - mówi Tomasz Grela, Prezes Zarządu ALUPROF SA.

Aluprof planuje rozwój w Kenii, we Włoszech, Hiszpanii i Portugalii. Przedstawicielstwa handlowe firmy działają tam od lat, a dzięki dokładnemu rozpoznaniu rynku opracowano strategię obecności w tych krajach.

Producent skupi się m.in. na współpracy z lokalnymi partnerami, aby powiększyć udziału w rynku. Według wstępnych danych GUS, w 2019 roku oddano do użytkowania 207,2 tys. mieszkań, czyli o 12,0% więcej niż w 2018. 

ALUPROF chce wykorzystać potencjał drzemiący w rynku deweloperskim, przede wszystkim w segmencie mieszkaniowym. Podjęto więc współpracę z Polskim Związkiem Firm Deweloperskich i zaplanowano serię szkoleń i warsztatów, edukujących w zakresie rozwiązań aluminiowych w budownictwie mieszkaniowym.

Rynek krajowy

Produkcja okien w Polsce jest największa w Europie, ale w wytwarzaniu tych aluminiowych jesteśmy dopiero na 9. miejscu. W pierwszym przypadku udział okien aluminiowych w całości produkcji to 27%, gdzie w kraju to zaledwie 9%. Naszym celem jest odwrócenie tego trendu. Podjęliśmy w zeszłym roku szereg działań w celu popularyzacji stolarki aluminiowej wśród klientów ostatecznych m.in. poprzez stworzenie krajowej sieci partnerów premium-– dodaje Tomasz Grela.

ALUPROF w prowadzonych działaniach utrwala wizerunek firmy działającej zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju, troszczącej się o ludzi i o środowisko. Producent zamierza wdrożyć w tym zakresie ciekawe inicjatywy, również skierowane do naszych klientów.

Inwestycje napędzają rozwój

Oprócz inwestycji eksportowych, ALUPROF zainwestował w rozbudowę zakładów produkcyjnych, m.in. w Bielsku-Białej.

W 2020 roku zakończy się budowa hali w Opolu. Firma zakupiła też drugą linię lakierni pionowej, a jesienią otworzyła Centrum Badań i Innowacji, które pozwoli prowadzić unikatowe na skalę europejską testy materiałów budowlanych. 

Warto dodać, że już od roku architekci, producenci oraz klienci końcowi mogą obejrzeć produkty ALUPROF w ciekawej aranżacji w nowo powstałym showroomie.

źródło i zdjęcia: Aluprof