Wzrost sprzedaży
Rok 2019 upłynął pod znakiem dużej aktywności Franke na rynku polskim. Firma zanotowała wzrost sprzedaży o kilkanaście procent względem 2018 roku. Do sukcesów można też zaliczyć zwiększenie świadomości marki wśród konsumentów.
Po jesiennej kampanii zanotowano 5%* wzrost spontanicznej znajomości marki w kategorii zlewozmywaków, również baterie kuchenne Franke zyskały na rozpoznawalności - wzrost wyniósł 3%*.
Udział w targach
W roku 2019 Franke wzięło udział w styczniowych 4 Design Days w Katowicach oraz październikowym Warsaw Home. Ekspozycja marki cieszyła się dużym zainteresowaniem zwiedzających.
Przez 4 targowe dni odwiedzali ją zarówno klienci indywidualni, jak i partnerzy biznesowi. Inspirujące stylizacje i moodboardy były nieustannie fotografowane, a efekty tych sesji cieszyły się dużym zainteresowaniem w social mediach.
Kampanie reklamowe
Jesienią ruszyła wielokanałowa kampania reklamowa pod hasłem "Kuchnia sercem domu". Głównym jej elementem był pierwszy od lat telewizyjny spot reklamowy, którego premiera odbyła się warszawskiej Kinotece podczas uroczystego pokazu. Wybrane motto odzwierciedla filozofię projektowania urządzeń AGD marki Franke do kuchni.
Franke Polska była także partnerem kampanii społecznej "Prowadzę Jestem Trzeźwy", wspartej przez kierowców rajdowych - Bartosza Ostałowskiego oraz Wojciecha Chuchałę. Akcja ma na celu zmianę zachowania kierowców, a także wpłynięcie na otoczenie, które powinno reagować i nie dopuszczać nikogo do prowadzenia samochodu pod wpływem alkoholu.
Nagrody
Miniony rok to także osiem nagród dla Franke za innowacyjne urządzenia kuchenne. Najwięcej z nich, bo aż pięć, zdobyła bateria filtrująca na kapsułki Vital. Model nagrodzono przede wszystkim prestiżowym Red Dot. Tę samą nagrodę otrzymał też zlewozmywak Kanon.
Natomiast zlewozmywak Box Center nagrodziło międzynarodowe jury ekspertów iF Design Award. Bateria Vital doceniono również w krajowych konkursach, m.in. Dobry Wzór, prowadzony przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego oraz Top Design przyznawany na targach Arena Design.
Plany na 2020
Rok 2020 także zapowiada się interesująco. Już w lutym w podwarszawskim Centrum Handlowym Janki zostanie otwarty showroom Franke. Na powierzchni 300 m2 wyeksponowane będą urządzenia służące do kompleksowego wyposażenia kuchni. Oprócz prezentacji oferty, w showroomie odbywać się będą szkolenia i pokazy kulinarne.
Z kolei w październiku Franke jak co roku powróci na targi Warsaw Home, prezentując nowości z oferty.
* badania przeprowadzone na zlecenie Franke Polska przez IPSOS Polska przed i po kampanii "Kuchnia sercem domu"
źródło i zdjęcia: Franke