Właściciel Grupy Tubądzin na XXIX Forum Ekonomicznym w Krynicy

Założyciel i właściciel Grupy Tubądzin Andrzej Wodzyński, podczas debaty z prezesami firm odnoszących światowe sukcesy, dzielił się receptą na silną obecność firmy na międzynarodowych rynkach.

Właściciel Grupy Tubądzin na XXIX Forum Ekonomicznym w Krynicy
Tubądzin Managment Group Nowe kolekcje marki TUBĄDZIN
Dane kontaktowe:
42 710 37 00
Cedrowice Parcela 11 95-035 Ozorków

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

Grupa Tubądzin na XXIX Forum Ekonomicznym w Krynicy

Trzydniowemu forum Ekonomicznemu w Krynicy-Zdrój, które odbyło się 5 września przyświecało hasło „Europa jutra. Silna, czyli jaka?”. W tegorocznej edycji uczestniczyło blisko 5 tysięcy gości z 60 krajów świata.

Drugiego dnia Forum odbył się panel dyskusyjny, którego jednym z partnerów była Grupa MTP, uczestnicy dzielili się spostrzeżeniami na temat swoich międzynarodowych doświadczeń w biznesie oraz dyskutowali o roli targów w promocji firm i rozwoju eksportu.

W dyskusji pt. “Jak osiągnąć sukces na rynkach globalnych?” wzięli udział (na zdjęciu od lewej) Nick Dugdale-Moore – Regional Manager Europe UFI The Global Association of the Exhibition Industry, Dr Wolf-Stefan Specht – prezes Volkswagen Group Polska, Andrzej Wodzyński – właściciel Grupy Tubądzin oraz Grzegorz Miechowski, Prezes Zarządu 11bit studios.

Gościem specjalnym wydarzenia był Marek Niedużak – Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii. Grupa MTP swój panel rozpoczęła od prezentacji raportu prof. Witolda Orłowskiego “Polski Eksport 1990 – 2019. Niedokończona rewolucja”.

Eksport został wskazany przez profesora, jako koło napędzające od 30 lat polską gospodarkę, która obecnie znajduje się w czwartym szeregu eksporterów świata. Zaproszeni goście odpowiadali na pytania postawione przez organizatorów: jak skutecznie włączyć się w nurt IV Rewolucji Przemysłowej? Jak utrzymać konkurencyjność, ekspansję eksportową i kontynuację wzrostu PKB?

Andrzej Wodzyński, Założyciel Grupy Tubądzin, zapytany o rozwój eksportu Grupy Tubądzin powiedział: Na dzisiejszym rynku płytek ceramicznych jest ogromna nadprodukcja, Chiny produkują więcej niż reszta świata. Natomiast moce produkcyjne w Polsce są dwa razy większe niż rynek.

Dlatego eksport jest naturalnym kierunkiem w rozwoju firmy. Jeśli chodzi o początki eksportu naszej firmy, to oczywiście zawsze trzeba najpierw konkurować cenowo – aby zaistnieć i móc się rozwijać i tak też było w naszym przypadku.

Obecnie jednak jesteśmy już silnym graczem również poza Polską. Nie ścigamy się już na metry, nie ścigamy się na cenę. Nie zależy nam na sprzedaży płytki jako kawałka gresu czy ceramiki w dobrej cenie. Chcemy dostarczać ludziom kompozycje które zachwycają, które wywołują w nich emocje, design i jakość są dla nas bardzo ważne.

Grupa Tubądzin eksportuje swoje kolekcje do ponad 50 krajów na całym świecie, od Łotwy, po Stany Zjednoczone, Rosję, Kazachstan czy Republikę Południowej Afryki.

Prezes Andrzej Wodzyński podzielił się także pragnieniem zmiany oblicza polskich miast. Pragnie, aby nie były już one budowane tylko z betonu czy szkła, ale także z użyciem płytek ceramicznych, na których przedstawić można wszystko, a limitem jest tylko wyobraźnia twórcy.

Dla przykładu przywołał on artystyczne podwórko przy ul. Więckowskiego 4 w Łodzi, na którym ściany kamienic ozdobiono obrazem światowej sławy polskiego artysty Wojciecha Siudmaka.

Obraz, który stworzył „Narodziny dnia” przeniesiony został na wielkoformatowe płyty ceramiczne, a sama kamienica stała się jedną z atrakcji turystycznych miasta. Zapytany zaś o to jak automatyzacja i robotyzacja usług wpływają na rozwój przedsiębiorstw, Andrzej Wodzyński zauważył: We wszystkich naszych fabrykach jesteśmy po przeprowadzeniu procesu automatyzacji. Nasz pracownik de facto nie dotyka już płytki ceramicznej, nawet transport wewnętrzny sterowany jest za pomocą promieni lasera.

Żeby rozwijać się dalej musimy jednak mieć w swoich zespołach wysoko wyspecjalizowaną kadrę. A jej brak jest najbardziej odczuwalnym deficytem dzisiejszej gospodarki. Dlatego też jesteśmy jednym z mecenasów Technikum Automatyki i Robotyki w Łodzi.

Dzięki tej inwestycji w edukację możemy nie tylko zapewnić dzisiejszej młodzieży pracę w przyszłości, ale też upewnić się, że będziemy mieli w pełni profesjonalnych pracowników.

Wpływ imprez branżowych na rozwój branż i zacieśnianie kontaktów międzynarodowych nakreślił Przemysław Trawa, Prezes Grupy MTP. Ceramika Tubądzin doskonale zdaje sobie sprawę z tego potencjału i bardzo aktywnie bierze udział w ważnych dla branży ceramicznej wydarzeniach, wiele z nich inicjując i zapraszając do współpracy zagranicznych partnerów lokalnych. W tym roku firma prezentowała swoje nowości na targach Coverings na Florydzie, Construma w Budapeszcie.

Ponadto Tubądzin Design Days, cykliczna impreza, dedykowana architektom i projektantom za granicą, zawitała w marcu do stolicy Mołdawii – po edycjach na Słowacji, w Kazachstanie i na Ukrainie. Przed Grupą Tubądzin wrześniowe Targi Cersaie w Bolonii, jedna z najważniejszych imprez w branży ceramicznej oraz Warsaw Home w październiku.

Marek Niedużak, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii ocenił obecną sytuację eksportową Polski: Ostatnie 30 lat transformacji gospodarczej Polski to historia dużego sukcesu, ale też wszyscy czujemy, że ten model sukcesu wyczerpuje się.

Jeszcze kilka lat temu była taka wizja, że gospodarkę można oprzeć wyłącznie na usługach, ale w ostatnich latach niektóre kraje przekonały się, że bez nowoczesnego przemysłu trudno jest budować nowoczesną gospodarkę, a przez to wspierać silny eksport.

Polska, mimo swoich ogromnych sukcesów ma ciągle duży dystans do nadrobienia, bo my wystartowaliśmy do tego wyścigu późno i uczestniczymy w nich w określonych regułach Unii Europejskiej.

Ma to swoje dobre strony – mamy dostęp do rynku unijnego i funduszy unijnych, ale ma też takie strony, które utrudniają prowadzenie ambitnej polityki, choćby przemysłowej, bo musimy na przykład respektować normy dotyczące pomocy publicznej Goście panelu, rozmawiając na temat wyzwań, z którymi borykają się przedsiębiorcy w różnych dziedzinach gospodarki, zgodnie podkreślali kluczową rolę współpracy między rządem a biznesem oraz inwestowanie w rozwój edukacji.

Opracowanie: redakcja IRBJ

Źródło i zdjęcia: