Rozpoczęcie nowej pracy okazją do zmiany we wnętrzach

Blisko 140 tys. Polaków przeprowadziło remont bądź zmianę w wystroju wnętrz przy okazji zmiany bądź podjęcia pracy zawodowej – wynika z badań zrealizowanych przez Kantar TNS na rzecz marki farb Beckers.

Rozpoczęcie nowej pracy okazją do zmiany we wnętrzach

Blisko 140 tys. Polaków przeprowadziło remont bądź zmianę w wystroju wnętrz przy okazji zmiany bądź podjęcia pracy zawodowej Na jakie zmiany zdaniem Polaków decydujemy się w tym momencie życia? Na pierwszym miejscu jest zakup nowych mebli – wskazało tak 9% mieszkańców naszego kraju. W dalszej kolejności plasują się malowanie ścian i zakup drobnych dekoracji – po 8%, a następnie kompleksowy remont i odmalowanie, odświeżenie mebli – po 7%. Według 5% Polaków przy okazji zmiany pracy decydujemy się zaś na malowanie wzorów na ścianie.

- "Jak wynika z badania, 13% Polaków uważa, że remont w mieszkaniu przeprowadza się przy okazji kluczowych momentów w życiu. Z całą pewnością zmianę pracy, a już szczególnie rozpoczęcie kariery zawodowej, do takich ważnych chwil można zaliczyć. Wielu Polaków moment ten nieraz inspiruje do kolejnych rewolucji, w tym właśnie tych w domowym wystroju. Trudno się dziwić, bo przecież dzięki zmianie kolorystyki ścian, można stworzyć wnętrza, które będą działać kojąco na zmysły i pomagać w odpoczynku po ciężkim dniu pracy. Otoczenie w odpowiednio dobranych barwach może też motywować do działania i sprzyjać podejmowaniu kolejnych wyzwań." – mówi Aneta Stopa, brand manager marki Beckers.

Badanie dla marki Beckers pokazuje, że pod względem zmiany wystroju wnętrza w związku ze zmianą pracy przodują mieszkańcy północnej i południowej Polski. W tych regionach na wnętrzarskie metamorfozy z tej okazji, Polacy decydują się dwukrotnie częściej niż w zachodniej części kraju i aż czterokrotnie częściej niż w centralnej i wschodniej Polsce.

- "Co ciekawe na remont czy metamorfozę we wnętrzach w związku z nową pracą częściej stawiają mężczyźni niż kobiety. W gronie osób, które dokonały metamorfozy domowych wnętrz przy tej okazji, 57% stanowią panowie, zaś 43% to panie. Dla porównania w tak ważnych momentach życia jak pojawienie się nowego członka rodziny, ślub czy nawet zakup własnego mieszkania, przeprowadzenie wnętrzarskich metamorfoz znacznie częściej deklarują kobiety." – zauważa Aneta Stopa.

Badanie na marki rzecz Beckers zostało przeprowadzone przez Kantar TNS metodą omnibus na reprezentatywnej próbie 1050 Polaków w wieku 15 lat i więcej w dniach 24-29 marca 2017 r.

źródło i zdjęcia: Tikkurila Polska S.A.