Nie można dziś rozmawiać o nowoczesnym designie bez dyskusji na temat rozwoju mediów, zarówno tych tradycyjnych jak i elektronicznych, a w szczególności blogosfery oraz social mediów. Dlatego coroczny Meetblogin w Łodzi jest wydarzeniem wyjątkowym, podczas którego spotykają się i dyskutują zarówno blogerzy, vlogerzy, dziennikarze, jak i przedstawiciele marek, które wpisują się w nowoczesne trendy.
W tym roku Meetblogin odbędzie się po już raz piaty w siedzibie Centrum Festiwalowego Łódź Design Festival. W sobotę 7 października o godz. 11.00 zaplanowana jest pierwsza dyskusja panelowa, w której wezmą udział zaproszeni goście reprezentujący markę Purmo (producenta grzejników i ogrzewania płaszczyznowego), magazyn Elle Decoration, portal Homebook.pl, grupę FB "Wyzwanie: urządzam swoje mieszkanie!" oraz autorki blogów GreenCanoe i FORelements. Punktem wyjścia do rozmowy o współczesnej roli mediów będzie pytanie: kto kształtuje współczesne trendy? Czy marki pracując nad nowym designem i funkcjonalnością swoich produktów odpowiadają na potrzeby klientów? Czy media pełnią rolę obserwatorów, czy kreatorów naszych gustów? Jaki wpływ na wybory użytkowników internetu maja blogerzy i influencerzy? Podczas tej dyskusji ciekawy będzie europejski kontekst, wynikający z międzynarodowych doświadczeń prelegentów.
Niedziela, drugi dzień Meetblogin, zakończy się wykładem (godz. 16.00-17.00) blogerki i vlogerki, historyka sztuki Dagmary Jakubczak, nt.
- "Dobrze widzi się tylko designem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu", którego patronem jest marka Purmo. Zobaczymy, jak bardzo zorganizowany jest świat przez to, czego nie widać; jak duży wpływ na codzienne funkcjonowanie i nastrój użytkownika mają rozwiązania ukryte wśród rzeczy na pozór najważniejszych, bo najbardziej osobistych. Odkrywanie struktury powierzchniowej i głębokiej wzornictwa może być fascynujące i wieść w daleką podróż niczym Tony Halik w głąb amazońskiej dżungli" – we wprowadzeniu swój wykład zapowiada Dagmara Jakubczak.
źródło i zdjęcia: Rettig Heating