Grupa Geberit ze 24,2% wzrostem sprzedaży - podsumowanie 2015 roku

Wyraźny wzrost sprzedaży i rentowność - tym chwali się Grupa Geberit w podsumowaniu 2015 roku. W Polsce wzrost organiczny portfolio Geberit wyniósł 12,6% w stosunku do roku poprzedniego.

Grupa Geberit ze 24,2% wzrostem sprzedaży - podsumowanie 2015 roku
GEBERIT Systemy do montażu urządzeń sanitarnych
Dane kontaktowe:
22 376 01 00
Postępu 1 02-676 Warszawa

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

- "W 2015 roku Grupa Geberit ugruntowała swoją pozycję wiodącego dostawcy wyrobów sanitarnych w Europie osiągając przychody ze sprzedaży w wysokości 2.593,7 mln CHF, czyli o ponad 24,2% więcej niż w roku 2014". - czytamy w dorocznym komunikacje Grupy Geberit.

Zysk operacyjny (EBIT) skorygowany o skutki specjalne związane z nabyciem Sanitec wzrósł 2,4% do 590,9 mln CHF i odpowiednio skorygowany poziom marży EBIT wyniósł 22,8%.

Wymagające otoczenie w przemyśle budowlanym, integracja nabytego przedsiębiorstwa Sanitec i mocny frank szwajcarski kształtowały wyniki Grupy Geberit w roku finansowym 2015.

Skorygowany dochód netto zmniejszył się 1,1% do 493,1 mln CHF, przy skorygowanej rentowności sprzedaży na poziomie 19,0%. Skorygowany zysk na akcję spadł 0,4% do 13,23 CHF. Wolne przepływy pieniężne wzrosły 5,1% do 484.0 mln CHF. Dystrybucja 8,40 CHF zostanie zaproponowana na zwyczajnym walnym zgromadzeniu, wzrost 1,2% w porównaniu z poprzednim rokiem.

Sprzedaż zwyżkuje

Jak ogłoszono już w styczniu 2016 r. skumulowana sprzedaż netto (zmiana na dane dotyczące sprzedaży netto jako istotne dane dotyczące sprzedaży w odniesieniu do roku finansowego 2015) w 2015 roku wzrosła 24,2% do 2.593,7 mln CHF. Wzrost całkowity objął wzrost organiczny (organiczny: skorygowany o dodatkową sprzedaż od nabycia Sanitec) w walutach krajowych w wysokości +2,7%, efekt waluty obcej w wysokości -9,6% oraz wzrost w wysokości +31,1% spowodowany nabyciem Sanitec.

Największy region, Europa, odnotował wzrost w ujęciu organicznym i w walutach krajowych 2,5% ogółem. Wszystkie kraje europejskie z wyjątkiem Szwajcarii odnotowały wzrost. W Polsce wzrost organiczny portfolio Geberit wyniósł 12,6% w stosunku do roku poprzedniego. Poza Europą, region Środkowego Wschodu / Afryki odnotował wzrost w wysokości 16,2%, zaś Ameryki – 7,1%. Region Dalekiego Wschodu / Pacyfiku doświadczył spadku 4,1% ze względu na bardzo słabe środowisko rynkowe w Chinach.

Które grupy produktowe się sprzedają najlepiej?

Sprzedaż netto obszaru produktowego systemów sanitarnych wyniosła 1.145,9 mln CHF, odpowiadając wzrostowi w ujęciu skorygowanym o kurs walutowy w wysokości 4,2%.

Sprzedaż netto obszaru produktowego systemów rurowych wyniosła 798,8 mln CHF. Wzrost w ujęciu skorygowanym o kurs walutowy wyniósł 0,7%, co oznacza, że wzrost był mniejszy od wzrostu odnotowanego dla obszaru produktowego systemów sanitarnych – tak jak to miało miejsce w poprzednim roku.

Linie produktowe ceramiki łazienkowej i komplementarnych wyrobów ceramicznych, które zostały skonsolidowane po raz pierwszy w lutym 2015 roku, stanowiły 18,4% i 6,6% sprzedaży netto Grupy, odpowiednio w okresie 11 miesięcy od integracji firmy Sanitec.

źródło i zdjęcia: Geberit