Fotografie do kalendarza zostały wykonane w technice podwójnej ekspozycji, która łączy "zwyczajny" portret ze zdjęciami przedmiotów i sytuacji związanych z pasjami każdej z prezentowanych w kalendarzu osób. Ich nowoczesną formę dopełniają kontrastowe kolory czerni i bieli, które dodatkowo dodają głębi i siły wyrazu. Ludzki charakter kalendarza podkreślają bardzo szczere i pełne otwartości wypowiedzi fotografowanych osób.
Wspólny kalendarz
Geberit Polska od lat publikuje własny kalendarz firmowy. Tegoroczny kalendarz jest pierwszym, który powstał po globalnym połączeniu Grupy Geberit i koncernu Sanitec, właściciela marki Koło.
Prace koncepcyjne nad wydawnictwem rozpoczęły się w sierpniu 2015 roku. Pojawił się pomysł, by zaangażować pracowników w tworzenie kalendarza. Poprzednie edycje także powstawały ze zdjęć zrobionych właśnie przez nich. Firma Geberit chciała zachować tę wartość, ale tym razem pracownicy stanęli po drugiej stronie obiektywu - zostali zaproszenie na profesjonalną sesję zdjęciową.
Doświadczenie integracji
Tworzenie kalendarza spełniło swoją rolę w integracji pracowników Geberit i Koło. Marek Petraszek, autor zdjęć pracujący dla marki Geberit Polska, przyznaje:
- "Praca nad kalendarzem była dla mnie wyjątkowa, nie tylko dlatego, że mogłem współtworzyć niepowtarzalny materiał, ale przede wszystkim dlatego, że poznałem moich kolegów i koleżanki z innej, nieznanej mi do tej pory strony, czyli przez pryzmat ich pasji".
źródło i zdjęcia: GEBERIT