Ogólnopolska kampania „Dobry Montaż” ma uświadomić klientom indywidualnym, że nieprawidłowo zamontowane okna, drzwi czy bramy nie zachowają swoich wysokich parametrów termicznych, akustycznych i użytkowych. W przypadku montażu nie spełniającego norm budowlanych, nie można liczyć na energooszczędność. Dlatego ważny jest profesjonalny montaż stolarki otworowej, a także dobór odpowiednich produktów i sprawdzonych systemów. Soudal wspiera kampanię i dodatkowo wpisuje się w jej założenia poprzez realizację warsztatów dla montażystów.
- Soudal realizuje działania edukacyjne szkoląc wykonawców w zakresie montażu stolarki otworowej z zastosowaniem rozwiązania systemowego „Soudal Window System” potwierdzonego Aprobatą Techniczną ITB. Warsztaty prowadzą nasi najlepsi eksperci, a do bezpłatnego w nich udziału zapraszamy profesjonalistów z całej Polski. Prawidłowe zastosowanie produktów i technologii SWS, gwarantuje spełnienie najbardziej rygorystycznych norm szczelności stolarki okiennej drewnianej i PVC.”– mówi Michał Sawicki, kierownik działu technicznego Soudal.
Organizatorzy kampanii „Dobry Montaż” zwracają szczególną uwagę na potrzebę edukacji przyszłych wykonawców już na poziomie szkół średnich i uczelni technicznych. Dlatego w tym roku zostały zaplanowane spotkania ze studentami m.in. Politechniki Warszawskiej oraz bezpłatne kursy stolarki otworowej. Związek POiD podjął też starania w kierunku wprowadzenia do klasyfikacji zawodów i specjalności – zawodu stolarza budowlanego oraz ujęcie go w ramy formalnej edukacji.
Jednym z założeń tegorocznej kampanii jest dotarcie do jak największej grupy odbiorców indywidualnych, ekip montażowych, a także ludzi młodych, wchodzących do zawodu. Promocja „Dobrego Montażu” zaplanowana została także w kanałach social media. W związku z tym we wrześniu uruchomiono profil na portalu społecznościowym Facebook – www.facebook.com/dobrymontaz.
Wśród partnerów popierających akcję są wiodące firmy związane z branżą stolarki budowlanej: AIB, Anwis, FAKRO, Hörmann, POL-SKONE, PORTA KMI Poland, Proline, Marcopol, Soudal i Wiśniowski.
Patronem Merytorycznym akcji jest Instytut Techniki Budowlanej, zaś Patronami Medialnymi: „Ekspert Budowlany”, „Gazeta Dom”, „Kwartalnik OKNO”, „Lubelski Poradnik Budowlany”, „Ładny Dom”, „Murator”, „Własny Dom”, dobrzemieszkaj.pl, najlepszedomy.pl, muratordom.pl, obud.pl, oknonet.pl, stolarkavip.pl, wyborcza.biz.
źródło i zdjęcia: Soudal