W ciągu 2 lat budowy Lafarge dostarczył 3 rodzaje cementów, w tym produkty o zwiększonych parametrach wytrzymałościowych i trwałościowych na pale, podpory czy filary mostowe. Most nazwany imieniem gen. Elżbiety Zawackiej, kurierki Komendy Głównej Armii Krajowej, ma 540 metrów długości, a wraz z drogami dojazdowymi dokładnie 4,1 kilometra. Ma dwie jezdnie o dwóch pasach szerokości 7 metrów. Z jednej strony znajduje się chodnik dla pieszych, a z drugiej - ścieżka rowerowa. Jest to najdłuższy most łukowy w Polsce. Tworzą go dwa olbrzymie przęsła łukowe - każde po 270 metrów długości i 50 metrów wysokości, ważące po około 2 700 ton. Do ich budowy zużyto ponad 18 tysięcy ton stali i 65 tys. metrów sześciennych betonu konstrukcyjnego.
Beton do tej inwestycji został wykonany wyłącznie z cementów Lafarge. Powstały w ten sposób pale, podpory i filary mostowe, sztuczna wyspa na środku Wisły i płyta żelbetowa mostu. Przy tej inwestycji wybudowano również 3-poziomowy węzeł drogowy z tunelem. Obudowa tunelu jest wykonana z betonu na bazie cementu Lafarge.
- Jesteśmy dumni, że mogliśmy uczestniczyć w tak prestiżowej i ważnej inwestycji dla Torunia. Najwięcej dostarczyliśmy cementów do wykonania betonów mostowych i drogowych. Takie cementy muszą mieć podwyższone parametry wytrzymałościowe i trwałościowe. Posiadają bardzo wysoką wytrzymałość końcową oraz odporność na korozję i działanie wody – powiedział Gilbert Roth, Dyrektor Generalny Linii Produktowej Cementu w Lafarge.
źródo i zdjęcie: Lafarge