Grupa Budujemy Dom:
Magazyn ONLINE
Miesięcznik Budujemy Dom ONLINE
Wykup dostęp od 1 zł

Studio Neufeld & Stein – wzornictwo jako suma trendów

Za wzornictwo produktów KLUDI odpowiada jedno z najbardziej cenionych niemieckich studiów projektowych. Zdaniem Michaela Steina, jednego z jego założycieli, tworzenie produktów spełniających oczekiwania klientów wymaga uważnego śledzenia i analizowania trendów obecnych w różnych dziedzinach.

Studio Neufeld & Stein – wzornictwo jako suma trendów
Kludi Armaturen Armatura kuchenna i łazienkowa
www.kludi.com
Kludi Armaturen Armatura kuchenna i łazienkowa
Dane kontaktowe:
+48 77 456 40 84
F. Kremsera 1, 45-533 Opole

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

Studio Neufeld & Stein powstało w 1993 roku w miejscowości Velbert koło Essen. Założyła je dwójka projektantów: Günter Neufeld i Michael Stein. Dziś studio liczy siedem osób. W ciągu niemal 20 lat istnienia firma tworzyła dla wielu znanych marek, specjalizuje się w projektach dla branży łazienkowej oraz wyposażenia wnętrz. Obecnie w portfolio Neufeld & Stein znajduje się ponad 150 wdrożonych serii armatury, ceramiki łazienkowej, zestawów natryskowych, wanien i akcesoriów łazienkowych.

Efektem współpracy z KLUDI są m.in. takie serie armatury, jak: KLUDI NEW WAVES, KLUDI ZENTA, KLUDI O-CEAN, KLUDI BALANCE. Zdaniem Michaela Steina źródłem trendów są zmiany w otaczającej nas rzeczywistości. To one powodują powstawanie popytu na nowe produkty czy rozwiązania. Dlatego przed przystąpieniem do projektowania potrzebna jest staranna analiza dotycząca klienta i jego strategii oraz konkurencji obecnej na rynku.

Warto też sięgnąć po nowe rozwiązania techniczne i materiałowe oraz przyjrzeć się aktualnym tendencjom społecznym i ekonomicznym. Takie kompleksowe rozeznanie pozwala tworzyć projekty zaspokajające jak najszerzej potrzeby klientów – to jedna z fundamentalnych zasad działania studia Neufeld & Stein. Obecnie zdaniem Michaela Steina design wyraźnie zdominował styl, który można określić jako „soft purism”.

Jego rodowód łatwo wywieść zarówno z wzornictwa firmy Apple, jak i z poszukiwań takich designerów, jak Ross Lovegrove, Jasper Morrison czy Naoto Fukasawa. Łączy on minimalistyczną oszczędność i dążenie do czystości przestrzeni oraz organiczne formy powstałe z inspiracji naturą. Surowe, geometryczne kształty zastępowane są bardziej naturalnymi, miękkimi. Ludzie pragną przyjemnych zmysłowych doznań, chcą mieszkać ładnie i komfortowo.

Ponieważ mieszkamy na coraz mniejszych powierzchniach, dla ludzi istotne jest, aby każde pomieszczenie w mieszkaniu czy domu było estetyczne. Łazienki stają się pokojami kąpielowymi – nie ma już miejsc i przedmiotów, które mogą być nieatrakcyjne, „robocze”. Zmęczeni nieco formalnymi rygorami minimalizmu wprowadzamy do wnętrz więcej koloru, bardziej różnorodne materiały. Soft purism stawia na łagodne, delikatnie zaokrąglone kształty, inteligentne funkcje oraz wykreowanie odpowiedniej atmosfery, np. przez podświetlenie przedmiotów.

KLUDI dzięki współpracy ze studiem Neufeld & Stein było jednym z pionierów wprowadzania tego trendu do świata armatury. Już w 2007 roku do oferty firmy weszła  seria armatury pod marką Esprit home bath concept –  pierwsza, która reprezentowała tę nową stylistykę. Potem pojawiły się kolejne: KLUDI LOGO NEO oraz KLUDI BALANCE. Dziś można powiedzieć, że soft purism jest dominującym nurtem nie tylko w przypadku armatury czy ceramiki łazienkowej. Dotyczy także mebli, artykułów gospodarstwa domowego, opakowań, a nawet architektury.

Studio Neufeld & Stein – wzornictwo jako suma trendów, co zdaniem Michaela Steina najmocniej ukształtuje naszą przyszłość? Z pewnością będzie to łatwość i szybkość komunikacji oraz coraz bardziej inteligentne oprogramowanie. Media społecznościowe już dziś umożliwiają nam przekazywanie informacji między ludźmi, firmami, a także markami i ich klientami na całym świecie. Dzieje się to w niebywałym tempie. Ta bezpośredniość i łatwość komunikacji sprawia, że odbiorcy oczekują autentyczności. Oznacza to też, że trudno wyobrazić dziś sobie funkcjonowanie sprawnie działającej, silnej firmy poza Internetem. Michael Stein uważa, że dla projektantów dostrzeżenie i zrozumienie specyfiki tej sytuacji, przełożenie jej na produkty i usługi pożądane przez klientów jest obecnie ogromnym wyzwaniem.

Źródło: Kludi

Więcej