Materiały budowlane Lafarge wykorzystano do budowy pirsu centralnego Terminalu 1 oraz pirsu południowego Terminalu 2. Pirs to jeden z głównych elementów każdego lotniska: jest przedłużeniem hali głównej. Od pirsu odchodzą kryte przejścia do samolotu, czyli tzw. rękawy.
Łączna powierzchnia obu wybudowanych pirsów na warszawskim Okęciu wynosi ponad 18 tys. m2. Na potrzeby ich rozbudowy Lafarge dostarczył 3 różne rodzaje betonu: drogowo-mostowy, posadzkowy i konstrukcyjny. Zostały również wykorzystane specjalne zaprawy Lafarge, które posiadają podwyższone parametry mrozoodporności wodoszczelności. Dzięki tej rozbudowie port lotniczy na Okęciu będzie dysponował 27 rękawami łączącymi terminal z samolotami i 45 bramkami w hali odlotów.
Przedstawiciele Państwowych Portów Lotniczych skrupulatnie zbadali nasze rozwiązania: wizytowali warszawskie wytwórnie Lafarge, sprawdzili laboratorium betonu na Żeraniu, nawet nadzorowali samą produkcję. Lafarge jest światowym liderem innowacji w zakresie betonów specjalnych. O wyborze dostawcy zadecydowała w tym przypadku właśnie jakość i technologia - informuje Andrzej Koton, Dyrektor ds. Betonu Regionu Wschodniego Lafarge.
Lafarge dostarczał beton na warszawskie lotnisko Okecie od kwietnia 2010 r. Beton Lafarge wcześniej był wykorzystany także na dwóch innych lotniskach w Polsce: Balicach pod Krakowem i Powidzu koło Gniezna.
Lafarge to światowy lider w produkcji materiałów budowlanych, zajmujący czołowe pozycje we wszystkich branżach swojej działalności: betonu, cementu, kruszyw oraz gipsu.
Źródło: GlobalBrand Institute