Na dwupoziomowym stoisku o powierzchni ponad 200 m², Aluprof, we współpracy ze spółką SELT, zaprezentował innowacyjne rozwiązania wyróżniające się nie tylko funkcjonalnością i nowoczesnym designem, ale także niestandardowymi, wielkogabarytowymi wymiarami.
Innowacyjne rozwiązania i flagowe produkty od lidera branży
Tegoroczna edycja Międzynarodowych Targów Architektury, Materiałów i Systemów Budowlanych BAU 2025 skupiła się na ekologii i zrównoważonym rozwoju. W ten trend doskonale wpisały się rozwiązania prezentowane przez Aluprof – jednego z czołowych europejskich producentów systemów aluminiowych dla budownictwa.
Wraz z przejętą w 2024 roku przez Grupę Kęty spółką SELT, firma zaprezentowała zarówno swoje najnowsze produkty, jak i sprawdzone rozwiązania znane z doskonałych parametrów, wysokiej funkcjonalności i nowoczesnego designu.
Na efektownym, dwupoziomowym stoisku o powierzchni ponad 200 m², usytuowanym tuż przy wejściu do hali B1, odwiedzający mogli zobaczyć imponujące ekspozycje produktów Aluprof.
Kluczowym elementem prezentacji były rozwiązania o niestandardowych, wielkogabarytowych wymiarach, które podkreślały ich unikalny charakter.
Wśród nich znalazła się nowa odsłona drzwi przesuwnych MB-SKYLINE TYPE S w formacie 10 m x 3,5 m, wyposażona w całkowicie zabudowany szczelinowy próg, pozwalający na płynne połączenie wnętrza budynku z otoczeniem.
Nie zabrakło również najnowszych drzwi tarasowych podnoszono-przesuwnych MB-82HS (6 m x 2,3 m), charakteryzujących się wysoką izolacyjnością termiczną oraz doskonałą szczelnością na powietrze i wodę.
Kolejnym innowacyjnym rozwiązaniem była fasada MB-SR50N, wzbogacona o system Redukcji Ugięć Rygla (RUR), umożliwiający tworzenie szerokich kwater przeziernych w ścianach osłonowych słupowo-ryglowych.
Na stoisku Aluprof można było również zobaczyć imponujące drzwi zewnętrzne MB-86N PIVOT DOOR o wysokości 3,5 m oraz drzwi z przegrodą termiczną MB-100GFT, dedykowane wejściom do galerii handlowych, urzędów i restauracji.
Piętro ekspozycji zdobiła nowoczesna pergola tarasowa MB-OpenSky 140 z całoszklaną zabudową przesuwną MB-OpenSlide, systemem screen SkyRoll SRS oraz produktami SELT, takimi jak system Slide i markiza Corsica Awning.
Jednym z największych hitów tegorocznej prezentacji była nowość w ofercie Aluprof – dekoracyjne aluminiowe lamele elewacyjne EARTHLINE.
To innowacyjne rozwiązanie umożliwia nadanie budynkom wyjątkowego charakteru i dynamicznego, trójwymiarowego efektu, oferując nowe możliwości aranżacyjne w nowoczesnej architekturze.
Platforma do prezentacji oferty i nawiązywania kontaktów
Międzynarodowe Targi Architektury, Materiałów i Systemów Budowlanych BAU, organizowane co dwa lata w Monachium, od lat przyciągają tysiące producentów i ekspertów z całego świata.
Tegoroczna edycja okazała się wyjątkowo udana – nie tylko ze względu na imponującą liczbę wystawców (2 230 firm) i odwiedzających (ponad 180 000 osób), ale także rosnące zainteresowanie ze strony międzynarodowych przedsiębiorstw.
Po raz pierwszy w ponad 60-letniej historii targów BAU firmy spoza Niemiec stanowiły większość wystawców – dokładnie 52% wszystkich zgłoszonych podmiotów.
To ogromny sukces organizatorów, ale także dowód na rosnące znaczenie wydarzenia w globalnej branży budowlanej. Z każdą kolejną edycją BAU zyskuje na prestiżu, przyciągając firmy nie tylko z Europy, ale także z innych kontynentów.
Wśród krajów, które – poza Niemcami – miały najsilniejszą reprezentację wystawców, znalazły się Włochy, Chiny, Turcja, Austria, Polska, Belgia, Szwajcaria, Hiszpania, Holandia i Grecja.
Ich obecność potwierdza, że monachijskie targi są jednym z najważniejszych wydarzeń w branży, stanowiąc doskonałą okazję do prezentacji innowacyjnych rozwiązań oraz wymiany doświadczeń na arenie międzynarodowej.
– Obecność Aluprof na międzynarodowych targach BAU to element naszej strategii, zgodnie z którą duży nacisk kładziemy na ekspansję na rynki zagraniczne. Od wielu lat regularnie uczestniczymy zarówno w krajowych, jak i międzynarodowych imprezach branżowych. Dzięki temu mamy możliwość nie tylko zaprezentować nasze innowacyjne, proekologiczne rozwiązania, ale też spotkać się z projektantami i architektami z całego świata i jeszcze lepiej poznać ich oczekiwania, wymienić się doświadczeniami i nawiązać relacje biznesowe. Od samego początku naszej działalności staramy się nie tylko podążać za trendami, ale też wyznaczać nowe kierunki w budownictwie. Podczas wydarzeń takich jak targi BAU możemy zapoznać się z nowościami i ciekawostkami z branży i dzięki temu proponować naszym klientom produkty, które będą nie tylko designerskie i funkcjonalne, ale też dostosowane do ich potrzeb – podkreśla Bożena Ryszka, dyrektor marketingu i PR Aluprof.
źródło i zdjęcia: Aluprof S.A.