Panasonic wprowadza żarówki LED na rynek europejski
Panasonic wprowadza żarówki LED na rynek europejski
Firma Panasonic zapowiedziała, że od kwietnia rozpocznie sprzedaż
żarówek LED na europejskim rynku. Produkty wyróżnione złotą nagrodą iF,
oferują takie samo światło jak tradycyjne żarówki oraz znacząco
podniesioną energooszczędność.
Data publikacji: 2012-02-21
Data aktualizacji: 2012-02-21
Panasonic, czwarty co do wielkości na świecie i największy w Japonii dostawca żarówek LED, udostępni swoją nową ofertę rozwiązań LED klientom z Europy. Od kwietnia 2012 roku wkręcane i halogenowe żarówki LED, a także nagradzane żarówki Nostalgic Clear LED będą dostępne w europejskich sklepach stacjonarnych oraz internetowych.
Ireneusz Smaga, Prezes Panasonic w Polsce i Krajach Bałtyckich, powiedział: Zawsze chcieliśmy oferować rozwiązania jak najbardziej przyjazne dla środowiska. Teraz, dzięki 75-letniemu doświadczeniu w tej branży możemy udostępnić swoje innowacyjne produkty również klientom z Europy. Chcemy, aby w ciągu najbliższych trzech lat firma Panasonic stała się jednym z najpopularniejszych dostawców żarówek LED na europejskim rynku. Naszym celem jest również wypracowanie sobie przed 2018 rokiem renomy najbardziej ekologicznego producenta elektroniki.
Dzięki doświadczeniu oraz innowacyjności firmy Panasonic w zakresie rozwiązań oświetleniowych oraz żarówek LED oferowane produkty są nowością na rynku i dają takie samo światło, jak tradycyjne żarówki. W przeciwieństwie do innych rozwiązań LED żarówki Nostalgic Clear firmy Panasonic wyglądają jak tradycyjne żarówki, a rozpraszająca światło technologia Centre-Mount Technology (CMT) zapewnia znany klientom efekt ciepłego, jasnego blasku. Umieszczenie układu LED w miejscu żarnika sprawia, że różnice między oświetleniem tradycyjnym a LED są niemal niedostrzegalne.
To innowacyjne wzornictwo i technologia były już wielokrotnie wyróżniane — otrzymały między innymi prestiżową złotą nagrodę iF za design w 2012 roku oraz złoto w konkursie Good Design.
Możliwość używania żarówek LED do tradycyjnych zastosowań oraz ich wytrzymałość ułatwiają rezygnację z tradycyjnych rozwiązań oraz zachęcają do oszczędzania. Dla przykładu ośmiowatowa żarówka LED firmy Panasonic zużywa jedną piątą energii pobieranej przez czterdziestowatową żarówkę tradycyjną. Biorąc pod uwagę, że jedna piąta energii elektrycznej pobieranej przez przeciętne gospodarstwo domowe przypada na oświetlenie, taka oszczędność pozwala znacznie obniżyć rachunki. Żarówki LED są ponadto czterdzieści razy trwalsze od tradycyjnych — wystarczają przeciętnie na 40 tysięcy godzin pracy — co obniża koszty wymiany.
Produkcja rozwiązań oświetleniowych LED to jeden z filarów działalności firmy Panasonic, która w 2010 roku sprzedała w Japonii ponad 4 miliony żarówek LED. Wejście na europejski rynek jest częścią szeroko zakrojonej strategii, dzięki której firma ma stać się do 2018 roku najbardziej przyjaznym środowisku producentem elektroniki.