Nowa inicjatywa HR od Grupy Saint-Gobain - gra Saint-Gobain BRAIN w szczytnym celu

Nowa inicjatywa HR od Grupy Saint-Gobain - gra Saint-Gobain BRAIN w szczytnym celu

Grupa Saint-Gobain w Polsce uruchomiła polską wersję gry online SAINT-GOBAIN BRAIN. Udział w niej stanie się nieobowiązkowym elementem w procesie rekrutacji do spółek Grupy. Graczami zostaną też pracownicy firmy. Pomyślne zakończenie gry przez uczestnika zwieńczy naliczenie darowizny. Ich suma zasili konto Fundacji Ewy Błaszczyk "Akogo?", którą do wsparcia wybrali sami pracownicy. To część globalnej inicjatywy, w której dotychczas wzięło udział już kilka tysięcy osób.

SAINT-GOBAIN BRAIN to gra, która spełnia trzy funkcje: edukacyjną, charytatywną i rozrywkową. Jej uczestnik mierzy się z zadaniami w formie zagadek związanych z działalnością Saint-Gobain, poznaje najważniejsze obszary związane z funkcjonowaniem produkcji: przemysłu 4.0, dystrybucji, badań i rozwoju, a w konsekwencji zbiera fundusze na cele charytatywne. Można wziąć w niej udział korzystając zarówno z komputera, jak i tabletu czy smartfonu.

- Gra w nietuzinkowy sposób przybliży kandydatom do pracy obszary działalności Grupy Saint-Gobain. Co więcej, jeszcze przed podjęciem u nas pracy, pozwala kandydatowi na wgląd w procesy firmowe, a nawet rozwiązywanie przykładowych problemów. To element nieobowiązkowy procesu rekrutacyjnego, ale wierzymy, że pozwoli naszym przyszłym kolegom i koleżankom bliżej poznać firmę. Wartościowym elementem tej inicjatywy jest fakt, że każdy z kandydatów uczestnicząc w grze, może za naszym pośrednictwem wesprzeć ważne inicjatywy fundacji, którą do wsparcia wybrali nasi pracownicy. Oni również będą uczestniczyć w inicjatywie - mówi Michał Ciesielski, dyrektor marki, komunikacji i cyfryzacji w Grupie Saint-Gobain w Polsce.

Pomyślne zakończenie gry przez uczestnika wieńczy naliczenie darowizny na specjalnym liczniku. Kiedy wskaźnik darowizny osiągnie poziom 20 tys. złotych, Grupa Saint-Gobain w Polsce przeznaczy tę kwotę na konto wybranej przez pracowników organizacji non profit - Fundacji Ewy Błaszczyk "Akogo?".

Platforma ma wspierać wizerunek Grupy Saint-Gobain jako nowoczesnego i wyjątkowego pracodawcy. Jej wdrożenie to inicjatywa globalna. Dotychczas platforma została zaprezentowana m.in. we Francji, Anglii i Rumunii. Dotychczas udział w grze wzięło kilka tysięcy osób.

SAINT-GOBAIN BRAIN, co to jest?

Jest to gra online osadzona w futurystycznej przestrzeni zakładu produkcyjnego należącego do Grupy Saint-Gobain. Gracz, przyjmujący na potrzeby gry, imię Alex, gubi się podczas wizyty w centrum Badań i Rozwoju i wchodzi do przestrzeni zarezerwowanej zwyczajowo dla pracowników. W tym momencie staje twarzą w twarz ze Sztuczną Inteligencją, którą jest tytułowy BRAIN. Komputer potrzebuje wsparcia w przywróceniu swoich funkcjonalności. Aby sprostać wyzwaniu, gracz będzie musiał użyć swoich umiejętności zarówno miękkich, jak i technicznych. Odkryje trzy obszary biznesowe: punkt sprzedaży, fabrykę 4.0 oraz laboratorium badań i rozwoju, w których, prowadzony przez Sztuczną Inteligencję, będzie musiał rozwiązać piętnaście zadań, aby pomóc komputerowi odzyskać pełną sprawność.

- Ukończenie gry świadczy o wysokiej determinacji gracza, jego bystrości i wyobraźni, ale też wrażliwości na niesienie pomocy innym, cechy wspólnej wszystkich członków zespołu Grupy Saint-Gobain w Polsce - podsumowuje inicjatywę Michał Ciesielski.

Każdy zainteresowany udziałem w SAINT-GOBAIN BRAIN może wziąć w niej udział klikając w link: www.saint-gobain.brain-thegame.com/pl. Link do gry wkrótce zostanie również dołączony do ofert pracy Grupy Saint-Gobain w Polsce. Dotychczas najszybszy z graczy ukończył ją w 15 minut.

Komentarze

Czytaj tak, jak lubisz
W wersji cyfrowej lub papierowej
Moduł czytaj tak jak lubisz