Mrówki to najliczniejsza w Polsce sieć sklepów oferujących towary niezbędne do remontu oraz utrzymania domów i ogrodów. Prowadzone są przez polskie, niezależne firmy rodzinne zrzeszone w Grupie PSB. Szacujemy, iż regularne zakupy w Mrówkach robi ok. 3 mln Polaków. Lokalizowane są one przede wszystkim w miejscowościach powiatowych oraz gminnych.
Sklepy w małych ośrodkach noszą nazwę Mini-Mrówka i mają powierzchnię od 300 do 800 mkw. Obecnie Grupa PSB ma 72 markety Mini-Mrówka. Zdarzają się jednak wyjątki - w miniony piątek (16 czerwca 2017 r.) powstała Mrówka w Kielcach - ma ona powierzchnię 4000 mkw. i oferuje ok. 40 tysięcy pozycji asortymentowych. Obok Warszawy i Poznania to jedyne miasta wojewódzkie, w których funkcjonują Mrówki. Markety o takiej powierzchni działają także w Gnieźnie i Przemyślu, zaś największa Mrówka w Elblągu ma 5 tys. mkw.
Jednak zasadniczym celem Grupy PSB jest otwieranie Mrówek w małych ośrodkach - do końca roku powstanie jeszcze ok. 20 takich sklepów. W czerwcu 2017 r. Mrówki obchodzą jubileusz 15-lecia, z tej okazji odbywają się festyny w miejscowościach, w których funkcjonują markety oraz trwa ogólnopolska loteria z mnóstwem atrakcyjnych nagród.
Od wielu lat obserwujemy dobrą koniunkturę w segmencie związanym z remontami oraz utrzymaniem domów w małych miejscowościach. Tak było i w 2016 r. - przychody całej sieci detalicznej, w wyniku wzrostu popytu oraz uruchomienia nowych placówek, wzrosły aż o 20% i osiągnęły poziom 1,5 mld zł. Zaś po I kwartale 2017 r. przychody Mrówek wyniosły 300 mln zł i były również o 20% wyższe niż przed rokiem.
Firma powiązana: GRUPA PSB S.A.