Rzemiosło, handel detaliczny, usługi czy przewóz osób - nowe Vito to prawdziwy "jeden samochód do wszystkiego". Jako jedyny model w klasie, Vito Furgon oferowane jest w trzech wersjach długości i z trzema układami napędowymi, ma też wysoką ładowność - do 1369 kg. Vito Mixto łączy z kolei zalety nadwozia typu furgon z funkcjonalnością kombi.
Vito Tourer Mercedes-Benz to nowy rozdział w transporcie pasażerskim. Do wyboru są trzy odmiany: funkcjonalna i wytrzymała Vito BASE, uniwersalna Vito Tourer PRO i Vito Tourer SELECT, zapewniająca standard klasy premium. W rezultacie Tourera można dopasować do wszelkich rodzajów transportu pasażerskiego.
Vito z napędem na przednie koła powstało głównie z myślą o pracy w pojedynkę i uzyskaniu maksymalnej ładowności w zakresie niskiej oraz średniej dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu. Priorytetem są tu również możliwie najniższe koszty utrzymania. Model ma zamontowany poprzecznie, kompaktowy, 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra, dostępny w dwóch wersjach mocy: 88 KM (109 CDI) oraz 114 KM (111 CDI). Oprócz niego dostępne są silniki o mocy 136 KM (114 CDI), 163 KM (116 CDI), 190KM (119 CDI), z napędem na tylną oś lub na wszystkie koła.
Nowe Vito jest wytwarzane w hiszpańskiej fabryce w Vitorii, zgodnie z restrykcyjnymi standardami produkcji Mercedes-Benz. Z uruchomieniem montażu nowego modelu zbiegły się inwestycje w wysokości 190 mln euro. Ich zakres obejmuje na przykład nową współrzędnościową maszynę pomiarową, która z ekstremalną precyzją - do ułamków milimetra - bada nadwozia vanów. Nowy sprzęt optyczny automatycznie monitoruje elementy karoserii. Vito ma w pełni ocynkowaną karoserię o długotrwałej jakości. Nakładane przez roboty, udoskonalone uszczelnienie spoin niezawodnie chroni przed wilgocią, a co za tym idzie - przed ewentualną korozją, podobnie jak nowy system konserwacji profili nadwozia.
www.daimler.com