Fachowcy spontanicznie wskazują marki używane w ciągu danego roku najczęściej oraz te, które wg nich cechują się najwyższą jakością i najlepszą relacją ceny do jakości. To są "ich" marki, które polecają i do których są przywiązani, gdyż zapewniają one określone, pozytywne doświadczenia.
Ranking Budowlana Marka Roku jest jedynym w Polsce projektem badawczym o tak szerokim zasięgu i niezależnym charakterze, opartym o autentyczne wskazania rynku. To narzędzie wiedzy, strategii i promocji marek. Wyniki ogłoszone zostaną publicznie 17 czerwca 2016 r. podczas uroczystej Gali. W każdej edycji pojawiają się zarówno wyraziste, konsekwentne w swym działaniu marki od lat cenione przez fachowców, jak i debiutujące na wysokich lokatach.
Raporty Budowlana Marka Roku 2016 przedstawią zarówno aktualną klasyfikację opartą o roczny cykl używania produktów, jak i pozycje marek w szeregu kilkuletnim. Publikacje te dostępne są jedynie dla producentów, którzy biorą udział w Rankingu, gdyż stanowią cenne dla strategii marketingowych dane. Na tej podstawie można stwierdzić, czy lokaty marek w danym roku wynikają z testowania produktów, czy źródłem jest raczej zaciekawienie przekazem lub promocja, czy też dana marka ma już zbudowany mocny branding, oparty na realizacji obietnic zawartych w komunikatach marketingowych.
Raporty stanowią pewnego rodzaju wskaźniki jakości współpracy producentów z wykonawcami w danym roku i na przestrzeni kilku lat wstecz. Zapraszamy producentów do wzięcia udziału w Rankingu i weryfikacji pozycji swoich marek, a użytkownikom polecamy śledzenie preferencji aktualnych na rynku i poznanie wiarygodnych, cenionych produktów budowlanych na stronie www.rankingmarekbudowlanych.pl.