Pomysłodawcą i organizatorem Rankingu jest firma ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku – istniejący od 1996 r. instytut, który jest liderem badań marketingowych dla przedsiębiorstw z sektora budowlanego. Projekt realizowany jest od 2005 r., a jego niezmienną ideą jest głos wykonawców.
Wyniki Rankingu Budowlana Marka Roku 2015 zostaną ogłoszone na uroczystej gali. Patronem medialnym Rankingu jest Miesięcznik Budujemy Dom. Klasyfikacja tworzona jest w oparciu o analizę wyników ogólnopolskich badań realizowanych techniką telefonicznych wywiadów wspomaganych komputerowo – CATI na próbie reprezentatywnej dla każdej z kilkudziesięciu grup materiałów budowlanych. Respondenci wskazują marki produktów w sposób spontaniczny (bez podpowiedzi zawartych w kafeterii), zatem Ranking Budowlana Marka Roku ma charakter unikalny, niezależny i jest najbardziej miarodajną klasyfikacją w Polsce.
Wskazane przez fachowców marki uhonorowane zostają tytułami Złotej, Srebrnej i Brązowej Budowlanej Marki Roku oraz Wyróżnieniami w poszczególnych kategoriach. Marki, które od lat utrzymują wysoką pozycję na rynku i cieszą się wieloletnim uznaniem fachowców zostają uhonorowane tytułami Złotych, Srebrnych i Brązowych Championów Roku.
Oprócz zwycięzców w poszczególnych segmentach produktowych, wyłaniani są laureaci Budowlanej Marki Roku w klasyfikacji ogólnej – to marki cieszące się uznaniem wszystkich fachowców i wskazywane przez nich najczęściej. Wszyscy laureaci Rankingu otrzymują wyczerpujący raport obejmujący segment rynku, na którym funkcjonuje dana marka na tle konkurencji.
Zapraszamy do śledzenia szczegółowych informacji o projekcie na www.rankingmarekbudowlanych.pl.