Celem programu "Konsumencki Lider Jakości" jest wyłonienie najlepiej ocenianych marek i produktów dostępnych na polskim rynku. Prowadzone w ramach programu ogólnopolskie badania konsumenckie pozwalają na identyfikowanie liderów jakości w najbardziej popularnych branżach i kategoriach produktowych, a także na gromadzenie wiedzy o jakości wybranych produktów i usług. Dostarczają również informacji o tym, dlaczego dane produkty wybierane są jako najlepsze i z czym kojarzą się konsumentom marki uwzględniane w badaniu.
W 2022 roku odbyła się XI edycja badania. Wpływ na przyznanie godła miały m.in. takie czynniki jak: dostępność produktu, poziom cen czy design opakowania. W kategorii cement konsumenci docenili CEMEX Polska. Marka niezmiennie kojarzy się z niezawodnością, wysoką jakością i wydajnością.
Koncentracja na potrzebach klientów to nieodmiennie jeden z priorytetów CEMEX Polska. Z myślą o klientach projektujemy wysokiej jakości produkty i usługi, które stale doskonalimy. Właśnie dlatego wyróżnienie przyznane na podstawie badań konsumenckich to dla nas największa nagroda i wspaniałe źródło motywacji do dalszej pracy - mówi Rafał Gajewski, Dyrektor Pionu Handlowego w CEMEX Polska.
O programie "Konsumencki Lider Jakości"
Program "Konsumencki Lider Jakości" to inicjatywa redakcji "Strefy Gospodarki", niezależnego dodatku do "Dziennika Gazety Prawnej". W XI edycji badań konsumenckich, realizowanych w ramach programu, wzięło udział prawie 15 tys. respondentów. Najlepiej ocenione firmy zostały wyróżnione Złotym, Srebrnym i Brązowym Godłem.
Badania konsumenckie, stanowiące część programu "Konsumencki Lider Jakości", są prowadzone od 2011 r. Dostarczają one wartościowych informacji o polskim rynku produktów, a także o tym, jak zmieniają się preferencje konsumentów. Pozwalają także na identyfikację stopnia rozpoznawalności produktów i usług (wskaźnik świadomości marki) oraz na ustalenie poziomu lojalności konsumentów wobec producentów i usługodawców.