Oddział ten będzie już 12-ą z kolei fabryką tej firmy w Polsce. Pierwsze partie produkcji są już na paletach. Szacuje się, że roczna wydajność nowej linii produkcyjnej wyniesie ok. 700 000 m2 kostki brukowej lub innych produktów. Polbruk założył, że do końca 2009 z nowego zakładu pod Olsztynem wyjedzie 400 000 m2 kostki.
Dla większości wzorów kostki przemysłowej, Florczaki staną się centrum produkcyjnym na cały region północno-wschodni.
Skoncentrujemy się tu głównie na produkcji wszelkich wyrobów dla drogownictwa: krawężników, obrzeży, płyt ściekowych oraz elementów małej architektury – chcielibyśmy, aby zakład stanowił zaplecze zaopatrzeniowe dla budowniczych drogi ekspresowej S16, która jest i ma pozostać głównym szlakiem komunikacyjnym na Mazurach, a z uzyskanych od Centrum Unijnych Projektów Transportowych informacji wiemy, że rozbudowa S16 rozpocznie się za 2 lata, w roku 2011 i potrwa do 2015.
Jesteśmy tutaj, bo chcemy uczestniczyć i wspierać to ważne dla całego regionu przedsięwzięcie. - mówi Prezes Zarządu, Aleksander Szyszko.
Polbruk od 17 lat dostarcza najwyższej jakości materiały do budowy dróg i autostrad w Polsce. Krawężniki, korytka ściekowe, płyty ażurowe Polbruku były wykorzystywane m.in. do budowy autostrady A2 z obwodnicą Poznania i węzłem Stryków, czy takich dróg krajowych jak S10 (Toruń-Lipno) i S3 (Elbląg - Mamonowo) albo obwodnic Garwolina i Bydgoszczy.
Jak przystało na firmę odpowiedzialną społecznie (Polbruk już 2 rok realizuje strategię CSR) przy budowie nowej fabryki, dzięki zastosowanym technologiom, zadbano o ekologię i bezpieczeństwo pracy. Jednym z kluczowych elementów obniżających poziom hałasu jest kabina dźwiękochłonna, w której zamknięto wibroprasę. Przestrzeganie przepisów BHP i spełnianie surowych wymogów koncernu CRH dotyczących ochrony zdrowia pracowników czyni nowy zakład bardzo przyjaznym dla szeroko rozumianego otoczenia.
W uroczystości otwarcia nowego zakładu produkcyjnego POLBRUK S.A. wzięło udział ok. 150 gości, w tym przedstawiciele lokalnych władz: gminy, powiatu i województwa, a także liczni kontrahenci, wśród których większość to potencjalni interesariusze budowy drogi S16.