Forbet - estetyczna wizytówka domu, solidny i wytrzymały podjazd do garażu
Forbet - estetyczna wizytówka domu, solidny i wytrzymały podjazd do garażu
Podjazd to kluczowa strefa zagospodarowania terenu, która wyznacza styl i funkcjonalność domowej infrastruktury. Układ komunikacyjny na działce to osnowa dla całego ogrodu, dlatego warto przemyśleć jego przebieg. Kształt podjazdu ma decydujący wpływ na dobór materiału i charakter nawierzchni. Funkcja wyznacza formę, a forma wpływa na funkcję.
Artykuł promocyjny
Data publikacji: 2015-02-02
Data aktualizacji: 2021-03-17
Idealnym rozwiązaniem do realizacji podjazdu jest kostka brukowa lub płyty betonowe. Szeroki wybór kształtów, rozmiarów i kolorów w ofercie Forbet pozwala stworzyć wyjątkowe otoczenie domu. Ważne, aby podjazd stylistycznie pasował do innych elementów posesji, a klimatem nawiązywał do aranżacji domu. Przykładowo modernistyczna bryła budynku wymaga prostych geometrycznych układów w eleganckich czerniach, szarościach czy bielach. Do nowoczesnej zabudowy idealnie sprawdzą się duże płyty z kolekcji Gigante.
Podjazd wykonany z płyt Gigante Multikolor Tytan
W nadchodzącym sezonie Forbet stawia na NOWOŚCI, a w ofercie pojawiły się płyty Gigante Grande 90x90 i Gigante Parva 60x30, w nowych kolorach Bianco, Nero i Platino z grupy MONOKOLOR. Pamiętać należy, że wielkoformatowe płyty wymagają odpowiedniej podbudowy i precyzyjnego ułożenia. Kolejnym przykładem zabudowy może być ponadczasowa klasyka, która wymaga stonowanej aranżacji harmonijnie komponującej się z otoczeniem. Tu perfekcyjnie sprawdzą się ciepłe melanże beżu i brązu z grupy MULTIKOLOR, a w szczególności bezfazowa kostka Zeno 6 cm czy smukła Lineage 8 cm. Różnorodność formatów z niepowtarzalnymi przejściami barwnymi pozwala wykreować oryginalną nawierzchnię.
Struktura NEO-Slip Nero, Platino, Bianco
Styl zabudowy to jedno z kryteriów, którym należy kierować się przy doborze materiałów na podjazd. Kolejnym znaczącym warunkiem wpływającym na ostateczny wybór jest ukształtowanie terenu i wytyczne z warunków zabudowy. W przypadku podjazdów do garażu z dużym spadkiem i koniecznością zachowania powierzchni biologicznie czynnej doskonale sprawdza się materiał ażurowy. Surowy i industrialny charakter produktu idealnie pasuje przy założeniach infrastruktury inwestycji miejskich i publicznych.
Dla uszlachetnienia nawierzchni standardowy ekologiczny materiał betonowy Meba można połączyć z estetycznymi produktami Premium z grupy Forbet MONOKOLOR. Dzięki takiej integracji uzyskujemy funkcjonalny i estetyczny podjazd. Otwory w tym produkcie to 39% powierzchni przepuszczalnej dla wody. Zastosowanie ażuru pozwala uniknąć zastoin wodnych na podjazdach i odprowadzenie wody z nawierzchni do przygotowanych zbiorników lub kanalizacji burzowej. Dodatkowo nierównomierna struktura nawierzchni przy dużym spadku ogranicza poślizg przy wjeździe do bramy garażowej. Dzięki otworom w produkcie powstają ryfle, które ograniczają ześlizgiwanie się pojazdu w trudnych warunkach atmosferycznych.
Podjazd wykonany z ekologicznego materiału betonowego Meba
Odrębnym nowatorskim i unikalnym rozwiązaniem zachowania antypoślizgowej struktury podjazdu jest zastosowanie produktów z grupy TOPLine Forbet. To zupełnie nowa grupa produktowa w ofercie producenta. Zastosowana innowacyjna technologia obróbki betonu pozwoliła na stworzenie rewolucyjnych materiałów betonowych, które w jednym elemencie łączą zalety betonu i estetykę płyt kamiennych. Różnorodność kolorystyczna i strukturalna w grupie TOPLine harmonijnie współgra z różnymi stylami aranżacyjnymi przestrzeni prywatnej i publicznej.
Dzięki precyzyjnym możliwościom technologicznym i dynamicznym działaniom produkcyjnym, możemy wykreować na powierzchni betonu spersonalizowane wzory i pojedyncze dekory 3D. Nowatorska metoda uszlachetnienia nawierzchni pozwala na realizację niezliczonych ilości faktur i struktur. Ogranicza nas tylko wyobraźnia. Struktura NEO-Slip podnosi cechy antypoślizgowe betonu na wyższy wymiar zabezpieczeń, daje poczucie doskonałej przyczepności w każdych niemal warunkach wilgotnościowych. Płyta Gigante Parva Lustria NEO-Slip z organicznym falistym dekorem, to strukturalna NOWOŚĆ w ofercie FORBET. Unikatowość materiałów TOPLine tkwi w naturalnych tworzywach i urozmaiconych strukturach, które w zależności od potrzeb inwestora i wyobraźni projektanta możemy indywidualnie przygotować na dowolnym produkcie. Zastosowanie nowoczesnych technologii obróbki nie wpływa na właściwości normatywne betonu.
Podjazd wykonany z płyt Partenon®
Produkty betonowe cechuje duża odporność na ścieranie, mrozoodporność, niewrażliwość na zmienne warunki atmosferyczne i siły zewnętrzne oraz łatwy montaż. Beton to estetyczne, a zarazem praktyczne rozwiązanie, które przy dobrze dobranej i utwardzonej podbudowie oraz zaprojektowanej grubości materiału sprawdzi się przez lata. Grubość produktu dobierana jest na etapie projektu i zależy od sposobu użytkowania. Zaleca się stosować bruk o grubości 6 cm dla samochodów osobowych, czy też minimum 8 cm dla ciężarowych. Forma podjazdu zależy od usytuowania bramy wjazdowej na posesję i umiejscowienia garażu. Kształt zależy od stylu aranżacji, wielkości działki i wizji inwestora. Szerokość nie może być mniejsza niż 2,5 m, natomiast postać wygodna dla użytkownika to 4,5 m. Decydować tutaj będzie szerokość bramy. Konieczne jest odpowiednie odwodnienie i ułożenie kostki ze spadkiem 2-3% wzdłuż i 1,5-2% w poprzek drogi. Jeśli przed garażem planujemy dodatkowe miejsce parkingowe, wówczas odległość między wjazdem, a garażem powinna mieć min. 6 m.
Podjazd wykonany z płyt Beganit
Podjazd wykonany z płyt Gigante Grys Biały
Podjazd wykonany z płyt Zeno Muszla
Podjazd wykonany z płyt Partenon Grys Antracytowy
Unikatowość materiałów betonowych Forbet tkwi w technologicznie zaawansowanej produkcji i pasji pracowników. Na każdym etapie procesu produkcyjnego dbamy o najwyższą jakość produkowanego betonu, a kostki brukowe i płyty wytwarzane są z naturalnych surowców. Dzięki czemu powstają oryginalne materiały o urozmaiconych strukturach i fakturach, które w zależności od potrzeb inwestora i wyobraźni projektanta możemy indywidualnie zastosować na podjazdach.