Ruukki obejmuje celami klimatycznymi cały łańcuch wartości, aby osiągnąć zerową emisję netto w 2045 r.

Ruukki obejmuje celami klimatycznymi cały łańcuch wartości, aby osiągnąć zerową emisję netto w 2045 r.
Zakład Ruukki w Finlandii

Ruukki Construction, spółka należąca do grupy SSAB i wiodący producent stalowych materiałów budowlanych wytwarzanych w sposób zrównoważony, ogłasza nowe cele klimatyczne. Obejmują one nie tylko działalność operacyjną firmy, ale również cały jej łańcuch wartości. Inicjatywa ta wpisuje się w pionierskie działania Ruukki na rzecz ekologicznego budownictwa i wspiera długofalowy cel, jakim jest osiągnięcie neutralności klimatycznej w całej branży.

Po znaczącej redukcji emisji z własnej działalności (zakres 1 i 2), Ruukki zobowiązuje się do realizacji kolejnych, ambitnych celów klimatycznych, zgodnych z inicjatywą Science Based Targets (SBTi):

  • Zakres 1 i 2: redukcja o 85% do 2035 r.
  • Zakres 3: redukcja o 40% do 2035 r.
  • Wszystkie zakresy (zero netto): redukcja o 90% do 2045 r.

Wszystkie cele dotyczą bezwzględnych wartości emisji gazów cieplarnianych (tCO₂e), a rokiem bazowym jest 2019. Obliczenia emisji są prowadzone zgodnie z Protokołem GHG (Greenhouse Gas Protocol).

Zrównoważony rozwój stanowi od dawna część naszej strategii, a nowe cele to znaczący krok naprzód. Chcemy poprowadzić całą branżę ku przyszłości bez emisji dwutlenku węgla - nie tylko poprawiając sytuację we własnych działaniach, ale też uwzględniając szerszy obraz - wyjaśnia Sami Eronen, Prezes Ruukki Construction.

Od własnej działalności do pełnego łańcucha wartości

Firma Ruukki już wcześniej wyznaczyła cel redukcji emisji z własnej działalności o 70% do 2030 roku, który osiągnęła na sześć lat przed terminem. Do 2024 roku spółka zredukowała emisje o 76% w porównaniu z rokiem 2019.

Już zredukowaliśmy większość emisji z naszej własnej działalności. Ale osiągnięcie celu Zakresu 3 będzie wymagać jeszcze ściślejszej współpracy z dostawcami surowców, zwłaszcza stali, którzy odpowiadają za przeszło 80% łącznych emisji naszego łańcucha wartości - dodaje Eronen.

Nowy cel firmy Ruukki dla zakresu 3 obejmuje kluczowe źródła emisji w górę i w dół łańcucha wartości:

  • zakupione towary i usługi (stal i materiały izolacyjne),
  • transport (przychodzący i wychodzący),
  • odpady z działalności operacyjnej,
  • wynajmowane obiekty.

Firma powiązana: Ruukki Polska

Komentarze

Najnowsze artykuły
Czytaj tak, jak lubisz
W wersji cyfrowej lub papierowej
Moduł czytaj tak jak lubisz