Jest to dobry sposób w sytuacjach kiedy posiadamy już samochód z nadwoziem nieizolowanym i teraz chcemy dostosować go do przewozu np. wędlin albo owoców. Standardowe rozwiązania są niezwykle kosztowne związane z wymianą lub ociepleniem istniejącego nadwozia. Ponieważ takie izolacje wykonuje się z płyt izolacyjnych, otrzymujemy produkt końcowy posiadający konsekwencję płyt, czyli mostki termiczne.
Do takiej izotermy konieczny jest agregat chłodniczy z założenia drogi i kosztowny w eksploatacji (koszty paliwa). Dlatego dobrą alternatywą jest wykonanie izolacji istniejącego nadwozia warstwą pianki, tworzącej zamkniętą puszkę. W zależności od grubości wykonanej warstwy izolacyjnej otrzymujemy izotermę o odpowiednim oporze cieplnym.
Jeżeli wykonamy warstwę izolacji o grubości 6 cm, uzyskujemy izotermę w której przewożony ładunek nie zmieni znacząco temperatury własnej w przeciągu 12 godzin, niezależnie czy na zewnątrz panuje temperatura -20°C , czy +30°C. Jeżeli przewóz ładunku odbywa się na stosunkowo krótkich odcinkach, przy niektórych towarach nie musimy montować kosztownego agregatu chłodniczego.
Inną ważną zaletą tej technologii jest stosunkowo krótki czas realizacji usługi ocieplenia – od kilku godzin do 2-ch dni w przypadku skomplikowanego nadwozia . Ten krótki czasookres pozwala nie wyłączać pojazdu z ruchu.
Zapraszamy państwa do współpracy w zakresie ekspresowego i stosunkowo taniego wykonania nadwozia izotermicznego. Sposób realizacji – natrysk pianki poliuretanowej. Czas, miejsce i terminy realizacji należy wyprzedzająco zarezerwować.
źródło i zdjęcie: Saappur
Saappur: Jak zrobić izotermę?
Dobrym i sprawdzonym sposobem dostosowania nadwozia kontenerowego do przewozu produktów wrażliwych na temperaturę jest izolacja kontenera natryskową pianką poliuretanową.
2-3 minuty
Pianka PIR, PUR, PE
Saappur
PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie