Kiedy można skorzystać z gwarancji?
Gwarancją objęte są systemy urządzeń grzewczych kotłowni produkcji Wolf GmbH (w tym kocioł, zasobnik c.w.u., automatyka, akcesoria powietrzno-spalinowe, hydrauliczne, kolektory słoneczne, itp.), pod warunkiem zakupienia całego systemu u autoryzowanego dystrybutora, instalatora lub innego partnera, któremu przyznana została autoryzacja Wolf.
Również uruchomienie musi zostać przeprowadzone przez posiadający uprawnienia Wolf Serwis Firmowy. Warto podkreślić, że taka usługa jest całkowicie bezpłatna. Aby móc skorzystać z gwarancji, w czasie jej obowiązywania raz w roku należy wykonać obowiązkowy (płatny) przegląd konserwacyjny, który również przeprowadza Wolf Serwis Firmowy. To pozwala na zachowanie 5-letniego okresu gwarancyjnego.
Warunki uzyskania świadczeń gwarancyjnych
Zachowanie obowiązków opisanych powyżej, daje użytkownikowi zgodne z gwarancją prawo do bezpłatnego usunięcia usterek urządzenia wynikających z wad produkcyjnych lub konstrukcyjnych. O tym w jakim terminie zostanie zrealizowana usługa naprawy, decyduje indywidualne uzgodnienie użytkownika z Wolf Serwisem Firmowym.
Aby skorzystać ze świadczeń gwarancyjnych, należy w ciągu 48 godzin od wystąpienia usterki złożyć pisemne zgłoszenie do WSF. Konieczne będzie także okazanie poprawnie i całkowicie wypełnionej karty gwarancyjnej.
Jak już wspomniane zostało powyżej, świadczenie zostanie zrealizowane tylko pod warunkiem terminowego wykonania przeglądów serwisowych, potwierdzonych pieczątką wbitą w polu "Daty przeglądów serwisowych, pieczątka i podpis WSF" w karcie gwarancyjnej urządzenia – to dowód przedłużenia opieki gwarancyjnej na kolejny rok. Oczywiście konieczne jest także używanie urządzenia zgodnie z przeznaczeniem, zaleceniami producenta i instrukcją obsługi.
WOLF Serwis Expert - zaufaj profesjonalistom
Firma Wolf stosuje 3-stopniowy sposób autoryzowania ekspertów. Pierwszy z nich obejmuje autoryzowanych instalatorów (AI), którzy uprawnieni są jedynie do montażu urządzeń. Drugi dotyczy autoryzowanych instalatorów serwisantów (AIS), którzy mogą nie tylko montować urządzenia, ale również dokonywać pierwszego uruchomienia i przeglądów gwarancyjnych.
W sytuacji, w której dojdzie do awarii systemu, skorzystać można z usług ekspertów trzeciego poziomu autoryzacji - WOLF Serwis Expert. Są to serwisanci z autoryzacją WSE, uprawnieni do przeprowadzania montażu, pierwszego uruchomienia, przeglądu gwarancyjnego oraz właśnie naprawy gwarancyjnej.
Tego nie obejmuje gwarancja
Warto wiedzieć, że nie wszystkie części objęte są gwarancją. Nie przysługuje ona na te elementy, które należy wymieniać w trakcie corocznej konserwacji, a zatem m.in. elektrody czy uszczelki. Gwarancja nie przysługuje także w przypadku zniszczenia, utraty lub uszkodzenia urządzenia niewynikającego z wady produkcyjnej lub konstrukcyjnej.
Nie otrzymamy świadczeń również w związku z usterkami wynikającymi z wpływu czynników zewnętrznych, takich jak mróz, uszkodzenie przesyłki, nieprawidłowe przechowywanie, niewłaściwa eksploatacja czy siły przyrody. Warunki uzyskania gwarancji znajdują się w każdej karcie gwarancyjnej dostępnej z urządzeniem Wolf.
źródło i zdjęcie: WOLF - Technika Grzewcza