Szczegóły dotyczące kampanii "Dobry Montaż - Budujesz Dla Pokoleń"
Ogólnopolska kampania społeczna „Dobry Montaż” realizowana jest przez POiD od 7 lat i od tego momentu osiąga założone cele. W tym roku organizatorzy zdecydowali się poświęcić główny wątek ekologii i zmianom klimatycznym na świecie, co przełożyło się na tegoroczny rebranding i szerszy tytuł kampanii. W październiku 2020 r. Ministerstwo Klimatu i Środowiska przeprowadziło badania dotyczące świadomości i zachowań ekologicznych Polaków. Jak pokazały wyniki, aż 94 proc. badanych wskazało, że zmiany klimatu to ważny lub bardzo ważny problem. Aż ¾ z nas jest skłonnych wydać więcej na "czystą energię". Nasza planeta z dnia na dzień zbliża się do momentu, kiedy odwrót od katastrofy klimatycznej będzie niemożliwy, dlatego tak ważne jest, aby branża budowlana przykładała uwagę i wprowadzała realne zmiany, walcząc o lepsze jutro. Stąd nowa idea kampanii mocno nacechowana ekologicznym podejściem do zakupów i sposobu montażu stolarki budowlanej.
Proekologiczne działania firmy Deceuninck
Deceuninck od lat konsekwentnie wprowadza na rynek produkty, które mogą zostać poddane recyklingowi zgodnie z ideą gospodarki zamkniętego obiegu. Świadome wybieranie takich materiałów, które można poddać procesowi odzyskiwania w sposób łatwy technologicznie i efektywny kosztowo, to dziś jeden z najważniejszych elementów prowadzenia biznesu, szczególnie w branży budowlanej, która globalnie ma niebagatelny wpływ na krajobraz surowcowy naszej planety. Zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju Deceuninck tak projektuje swoje produkty, aby zminimalizować wpływ na środowisko. Odzwierciedla się to nie tylko w optymalnym doborze geometrii profilu czy grubości ścianek, ale także w selekcji materiałów. Każdy produkt belgijskiego producenta z założenia podlega recyklingowi. Mówimy jednak o procesie skomplikowanym, ponieważ dotyczy on kompletnych okien pochodzących z rozbiórki.
W 2012 roku Deceuninck zbudował zakład recyklingu w Diksmuide w Belgii, który zbiera z rynku tworzywa sztuczne przeznaczone do recyklingu. W 2018 roku Deceuninck czterokrotnie zwiększył moce produkcyjne, dzięki inwestycjom w maszyny do koekstruzji. Te inwestycje umożliwiają powtórne wykorzystanie PVC do produkcji wysokiej jakości profili okiennych i drzwiowych.
W Deceuninck stosujemy zasady gospodarki zamkniętego obiegu od lat, jednak obecnie szczególnie mocno zyskuje ona na znaczeniu, biorąc pod uwagę perspektywy surowcowe i zmiany klimatyczne. Naszym celem jest sprawienie, aby produkty budowlane pochodzące z procesów o obiegu zamkniętym stały się regułą, nie wyjątkiem – mówi Monika Hybza, Marketing Manager w Deceuninck Poland.
Zakład w Diksmuide przetwarza odpady zarówno poprodukcyjne, czyli powstające podczas produkcji okien, np. w formie ścinków lub wiórów, jak również odpady pokonsumenckie, czyli między innymi okna pochodzące z wymian starej stolarki. Co istotne, PVC można poddawać recyklingowi nawet do 10 razy bez utraty właściwości technicznych i mechanicznych. Przy średnim cyklu życia okna wynoszącym ok. 35 lat, materiał PVC może służyć nawet 350 lat! Dodając do tego fakt, że w przeciwieństwie do surowego, PVC z recyklingu pozwala zaoszczędzić w procesie produkcji nawet 90% energii, otrzymujemy materiał o niebagatelnym znaczeniu dla środowiska.
Dołączenie do kampanii „Dobry Montaż – Budujesz dla pokoleń” jest wyjątkową okazją i zobowiązaniem dla Deceuninck, by jako pionier branży w tej dziedzinie promować w środowisku oraz w świadomości konsumentów PVC z recyklingu jako pełnowartościowy, wysokiej jakości materiał w produkcji profili okiennych i drzwiowych, a także dzielić się swoja wiedzą i doświadczeniem w kwestii gospodarki zamkniętego obiegu. Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za nasze działania wobec planety, jakkolwiek wzniośle to brzmi - przyszłość nas z tego rozliczy – dodaje Monika Hybza.
źródło i zdjęcia: Deceuninck Poland Sp. z o.o.