Czy prace instalacyjne i serwisowe są teraz bezpieczne?
W czasie pandemii, większość czasu - chcąc nie chcąc - spędzamy w domu. Dla niektórych to świetny pretekst do przeprowadzenia remontu i wymiany lub serwisu starych urządzeń grzewczych. Okresowa przeglądy urządzeń, ich wymiana lub serwis są ważne, by instalacja działała niezawodnie i zachowany został komfort i bezpieczeństwo mieszkańców budynku. Pomimo trudnej sytuacji z pandemią, można bezpiecznie przeprowadzić wymianę urządzenia grzewczego lub jego konserwację. Wszystkie prace powinny być jednak zlecane odpowiednio przygotowanym, przeszkolonym firmom i przeprowadzane przy zachowaniu odpowiednich środków ochronnych.
Jakie środki ostrożności i procedury powinny być stosowane przez firmy serwisowe i instalatorskie? Jak powinien zachować się Klient?
Firmy serwisowe i instalatorskie powinny w pełni stosować się do wytycznych Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Najważniejsze z nich to utrzymywanie odległości 2 metrów między Serwisantem a Klientem. Umożliwienie Serwisantowi pracy w samotności - bez obecności Klienta w tym samym pomieszczeniu. Używanie przez obie strony maseczek ochronnych na twarz oraz nos lub przyłbic oraz jednorazowych rękawiczek. Ważne jest również dokładne mycie rąk mydłem lub ich dezynfekcja środkiem na bazie alkoholu (min. 60%). Obecnie z powodu przepisów higienicznych, Serwisant nie powinien po skończonej pracy wymagać podpisu Klienta. Transakcje odbywają się bezgotówkowo.
Gdzie szukać wyspecjalizowanych firm instalacyjnych i serwisowych, które znają wytyczne?
Skorzystaj z pomocy ekspertów w branży, Program Bezpieczna Ekipa w Twoim Domu, powstał, by przeprowadzić Klientów przez proces wyboru, wymiany i serwisu urządzenia w sposób profesjonalny, szybki i z zachowaniem najwyższych norm bezpieczeństwa.
źródło i zdjęcie: Viessmann