Dokładnie w kwietniu 1995 roku czterech pierwszych pracowników Schüco International Polska otworzyło biuro w pierwotnej lokalizacji firmy w Łodzi. Przemyślana synergia działań w obszarach produktów z PVC i aluminium, a także szeroka oferta sprawiły, że dziś posiada ona stabilne podstawy finansowe i niezachwianą pozycję rynkową.
Kamieniem milowym w jej rozwoju było otwarcie w 2010 roku nowoczesnej siedziby w Siestrzeni pod Warszawą, która jest wizytówką przyszłościowych technologii powłok budynków marki Schüco. Firma zatrudnia obecnie 57 najlepszych specjalistów w swoich dziedzinach. W 2021 roku 9 z nich będzie współpracować z marką od 25 lat, a 31 - od dziesięciu.
Jednak jak podkreślają managerowie firmy - Schüco to coś więcej niż zaangażowani pracownicy. To wszyscy ludzie pracujący nad kolejnymi ambitnymi wyzwaniami projektowymi i rozwiązujący problemy poprzez innowacje.
Razem jesteśmy silniejsi
Globalnie marka Schüco zatrudnia 5400 pracowników, ale "mechanizmem napędowym" przedsiębiorstwa jest sieć 12000 firm partnerskich, projektantów, architektów i inwestorów. To oni tworzą nowe technologie i rozwiązania będące odpowiedzią na aktualne i jutrzejsze potrzeby branży. Widać to również na polskim rynku.
Nie osiągnęlibyśmy naszej obecnej pozycji, gdyby nie trwałe, wieloletnie relacje ze współpracującymi z nami producentami, biurami architektonicznymi i inwestorami, z którymi wymieniamy doświadczenia i wypracowujemy najlepsze rozwiązania. Dzięki temu możemy dostarczać im nie tylko dobrej jakości produktów i technologicznego know-how, które pozwalają im stać się konkurencyjnymi, ale także niezbędnego wsparcia doradczego i szkoleniowego – mówi Andrzej Polijaniuk, Dyrektor ds. Marketingu i Produktu w Schüco International Polska.
W swojej siedzibie w Siestrzeni i u klientów firma prowadzi szkolenia teoretyczno-praktyczne z zakresu technologii produkcyjnych oraz zagadnień projektowych i prawnych. Przez ostatnie 4 lata przeszkolono tu blisko 1000 osób w zakresie systemów aluminiowych i PVC.
Firma inwestuje także w przyszłość firm partnerskich, czego przykładem może być akademia szkoleniowa dla managerów firm produkujących stolarkę z PVC i ich następców.
Schüco aktywnie współpracuje z architektami i inwestorami, stale rozszerzając swoje kontakty nie tylko poprzez doradztwo personalne, seminaria, konferencje czy webinaria, ale także współorganizację mistrzostw sportowych.
Stabilne filary firmy
U podstaw działań marki od 25 lat pozostaje innowacyjność i wciąż uzupełniane portfolio.
Strategia firmy opiera się cały czas na przewidywaniu przyszłych potrzeb odbiorców i byciu o krok dalej niż inni. Jednocześnie formułuje swoje strategie w sposób holistyczny, oferując nowoczesne systemy i narzędzia ułatwiające producentom codzienną pracę.
Działamy w dwóch różnych segmentach, jakimi są produkty z aluminium i PVC-U. To różne rynki i doświadczenia, które dzisiaj świetnie się uzupełniają. W obydwu tych segmentach podejście do rozwijania produktów i usług jest podobne. Wciąż poszukujemy innowacji, ukierunkowanych nie tylko na poprawę komfortu i parametrów technicznych, ale też ułatwienie procesów produkcji i projektowania. Wszystkim naszym partnerom oferujemy kompleksowe platformy i rozwiązania cyfrowe na miarę obecnych czasów. Ta komplementarność daje nam solidne, stabilne podstawy rozwoju i pozwala patrzeć w przyszłość nawet pomimo kryzysów - podkreśla Andrzej Polijaniuk.
Dywersyfikacja portfolio i spójna strategia pozwoliły wypracować firmie ekonomiczną stabilność i samowystarczalność pod względem finansowym. Jeszcze w tym roku planowane jest wprowadzenie na rynek nowych systemowych rozwiązań Schüco w obszarze stolarki z aluminium i PVC-U.
źródło i zdjęcia: Schüco International Polska