Deceuninck - innowacyjny lider rynku profili okiennych!

Targi BUDMA to doskonała okazja, aby poznać wielu ciekawych ludzi. Niewątpliwie jednym z nich był Stijn Vermeulen, który od 1 października 2019 r. z powodzeniem pełni funkcję CEO w firmie Deceuninck. Tak oto powstał kolejny wywiad z serii "Ludzie z branży".

Deceuninck - innowacyjny lider rynku profili okiennych!
Twinson (a brand of Decuninck) KOMPOZYTOWE SYSTEMY TARASOWE I ELEWACYJNE TWINSON
tarasy-twinson.pl
Dane kontaktowe:
61 818 70 00
Jasin, ul. Poznańska 34 62-020 Swarzędz
Zobacz firmę w innym dziale: Profile okienne i drzwiowe

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

Od początku innowacyjni...

Może zacznijmy od pytania, jak osiągnąć tak ogromny sukces? Firma jest znana na całym świecie.

Stijn Vermeulen: Odpowiedź jest prosta. Deceuninck jest na rynku od 80 lat. Zaczynaliśmy w Belgii. I od pierwszego dnia obecności na rynku skupiliśmy się na byciu innowacyjną firmą. Trzynaście lat temu wprowadziliśmy na rynek system 70 mm, który był wówczas absolutnie innowacyjny. Oferowaliśmy najszerszy zakres produktów na rynku.

Cały czas nieustannie się rozwijamy. Nasza oferta profili okiennych nieustanie się poszerza i regularnie wprowadzamy nowe systemy. W tym roku jest to np. Elegant na platformie iCOR. Nie sprzedajemy tylko systemów okiennych, oferujemy coś więcej - wartość dodaną. Zależy nam na tym, aby być firmą innowacyjną, i dokładamy wszelkich starań, aby tę innowacyjność podtrzymywać. Staramy się być innowacyjni nie tylko na rynku profili okiennych, ale również w obszarach blisko z nim związanych.

Oferujemy takie systemy jak ‘Protect’, czy systemy elastycznej instalacji okien. Oznacza to, że staramy się być najlepsi we wszystkich obszarach, w których działamy. Innym sekretem naszego sukcesu jest to, że wspieramy i szanujemy naszych klientów. Wierzę, że to zapewni nam pozycję w pierwszej trójce firm oferujących systemy okienne.

Są Państwo obecni ze swoimi produktami w 91 krajach. Jakie są Państwa cele na najbliższe 5 lat?

Stijn Vermeulen: Nasze cele krótkoterminowe w Europie obejmują przede wszystkim skuteczne przejście na platformę iCOR, a kolejne cele to rynki wschodzące, których potencjał widzimy w Europie. Chcemy pozyskiwać nowych klientów. Faktem jest, że jesteśmy znani z produkcji profili okiennych, jednak ważną część naszego obrotu generują też inne produkty, jak na przykład wykończenia dachowe, elewacje czy tarasy.

Chcemy rozwijać również ten segment rynku. Kolejnym naszym ważnym celem jest pozostanie znanym jako firma innowacyjna, a także stosująca zasady gospodarki odnawialnej, czy też ‘zamkniętego obiegu’. Oznacza to skupianie się na produktach wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu i na polepszaniu jakości życia, ponieważ widzimy, że świat obecnie ulega nieustannym zmianom.

Na Państwa stoisku podczas targów Budma widziałam głównie produkty aluminiowe, dlaczego?

Stijn Vermeulen: W tym roku to był nasz cel. Podczas Budmy chcieliśmy się skupić głównie na produktach aluminiowych, stąd na stoisku mniej było systemów z PVC. Jednak nie oznacza to, że nie odpowiadamy na oczekiwania klientów zainteresowanych oboma tymi rozwiązaniami. Musimy pamiętać, że dla Deceuninck obrót generowany przez każdy z tych produktów jest ważny.

Dlatego rozwijamy ofertę w obu tych kierunkach.

Nie wszystkie profile, które widzieliśmy na stoisku miały całkowicie minimalistyczny design. Pojawiły się kształty, które kojarzymy raczej z oknami drewnianymi. Dlaczego?

Widzimy perspektywę rozwoju na rynku zachodnim, gdzie wiele zależy od gustu architekta. Jeśli architekt planuje w swoim projekcie określony styl, musimy upewnić się, że w naszej ofercie znajduje się pasujące rozwiązanie.

Przez długi czas drewno było materiałem numer jeden, którego używano do produkcji okien. Pierwsze profile okienne z PVC miały „drewniany” wygląd, ponieważ musiały imitować to, co ludzie dobrze znali. Dopiero później stylistyka profili PVC ewoluowała i odeszła od naśladownictwa okien drewnianych. W przypadku aluminium zapotrzebowanie na podobieństwo do okna drewnianego było dużo mniejsze. Ponieważ to ‘zimny’ materiał, aluminium kojarzyło się bardziej z nowoczesnym stylem, minimalistycznym i abstrakcyjnym.

Obecnie widzimy jeszcze więcej zmian w designie: wygląd stali staje się coraz ważniejszy w aluminium, jednak również , wygląd drewna znalazł zastosowanie w designie okien aluminiowych. To samo dzieje się w przypadku PVC - wygląd okna drewnianego, nowoczesnego, abstrakcyjnego, nawet stalowego jest dziś dostępny w PVC.

Nasze profile PVC i aluminium stają się tak podobne, że użytkownikowi końcowemu trudno jest je rozróżnić. Nie dostrzegają już między nimi różnicy. Nasz nowy system PVC Elegant odpowiada na wszystkie potrzeby stylistyczne: nasz minimalistyczny design ‘Abstract’ w ubiegłym roku zdobył nagrodę Red Dot, która jest znanym wszystkim europejskim wyróżnieniem za design. Inne nasze wzory skrzydeł: Infinity, Origin i Grando (w 2021 r.) odpowiadają innym stylom, bardziej standardowym, współczesnym i klasycznym.

W kwestii wyróżnień i nagród, czy otrzymali Państwo jakąś szczególnie ważną?

Stijn Vermeulen: Tak, otrzymaliśmy i jesteśmy z tego bardzo dumni! Jeśli spojrzeć na nagrody, które otrzymaliśmy w przeciągu ostatnich lat, z rokiem 2019 włącznie, zostaliśmy nagrodzeni w różnych kategoriach. Po pierwsze, jak już wspomniałem, nasz nowy system Elegant na platformie iCOR otrzymał kilka nagród za design w całej Europie, także w Rosji: Red Dot Design Award, German Design Award, Belgium Kortrijk Design Regio i wyróżnienie podczas Rosyjskich Targów Mosbuild.

Jesteśmy niezmiernie dumni z tego, że nasza nowa platforma systemów okiennych i drzwiowych otrzymuje te wyróżnienia od europejskiej społeczności projektantów. Ze pewnością w przypadku profili PVC jest to bardzo wyjątkowe. Oprócz nagród za design, np. w Polsce w 2019 roku Elegant otrzymał także branżowe nagrody IRBS oraz Top Builder w kategorii innowacyjności.

Otrzymaliśmy również ważną nagrodę INOVYN za technologię ThermoFibra, która zastępuje klasyczne wzmocnienie stalowe wzmocnieniem z włókna szklanego, wtopionego w profil w formie pasm w jednym procesie produkcyjnym. Mamy także kilka wyróżnień za nasze zrównoważone podejście do produkcji i za wysiłki, jakie wkładamy w stosowanie gospodarki zamkniętego obiegu. Jestem dumny, że jesteśmy wyróżniani jako innowator w wielu obszarach.

Czy jako tak duża firma, angażują się Państwo charytatywnie?

Stijn Vermeulen: Zachęcamy nasze oddziały na całym świecie do wspierania lokalnych inicjatyw charytatywnych. Na przykład w Belgii wspieramy Hippo&Friends, czyli fundusz na rzecz dzieci i osób dorosłych ze zdiagnozowaną cukrzycą. Wspieramy również YouthStart, organizację pomagającą start-upom zakładanym prze młodych ludzi.

Nasi koledzy w USA współpracują z Habitat for Humanity, a we Francji wspieramy organizację charytatywną jednego z naszych największych klientów. Nasz oddział w Polsce aktywnie wspiera lokalną społeczność, np. organizując świąteczne akcje pomocowe dla potrzebujących dzieci z lokalnych szkół. Nie zawsze łatwo jest dokonać wyboru, które kampanie chcemy wspierać, gdyż potrzebujących jest wielu, ale jako duża międzynarodowa firma uważamy, że bardzo ważna jest aktywność w tym obszarze, na całym świecie.

Czy łatwo jest konkurować na Polskim rynku jako firma, która musi się mierzyć ze sporą konkurencją ze strony firm lokalnych?

Stijn Vermeulen: W Polsce rynek jest bardzo zróżnicowany. Polska jest znanym eksporterem okien. Musimy jednak pamiętać, że okna w Polsce są zupełnie inne niż w Niemczech czy Francji, a nawet w Belgii czy Holandii. Polscy producenci okien oczekują nie pojedynczego produktu, ale raczej jednego rozwiązania, które odpowie na różne potrzeby, sytuacje. Naszą odpowiedzią na to jest nasza nowa platforma Elegant, z systemami 76, 84, i 115 mm.

Jednym z największych wyzwań, przed którymi stoi nasza branża, jest ryzyko, że użytkownik końcowy będzie postrzegał okno jako prosty, nieskomplikowany produkt. Ale prawda jest taka, że okna są niezwykle złożonymi produktami i należy je rozpatrywać w szerokim kontekście. Deceuninck chce zaoferować naszym polskim klientom obietnicę ciągłej innowacji produktów i rozwiązań, wysiłków w zakresie zrównoważonego rozwoju na rzecz lepszej przyszłości i niezawodnego partnerstwa, które wykracza poza relacje sprzedawca - kupujący.

Mamy bardzo silną, dobrze znaną markę, która kojarzy się z szacunkiem i dobrą jakością, designem, innowacją i zrównoważonym rozwojem. I to zachęci polskich inwestorów do inwestowania w markę Deceuninck.

Wywiad, we współpracy z redaktorem Januszem Wernerem (budujemydom.pl) przeprowadziła red. Klaudia Tomaszewska (budownictwob2b).