Pierwszy odcinek dostępny jest już na kanale YouTube polskiego producenta bram, okien, drzwi i ogrodzeń oraz na stronie projektu.
Odcinek pierwszy pokazuje metamorfozę sklepu ARTEX z Chełma - firma założona w latach 90 zmieniła się w nowoczesnych salon sprzedażowy. Nowa przestrzeń daje klientom to, czego nie zapewni internet czy katalog sprzedażowy: możliwość doświadczania.
Salon sprzedażowy to nie muzeum, przestrzeń ekspozycyjna ma żyć. Aby ośmielić klientów, zastosowaliśmy innowacyjną technikę komunikacji produktowej: na produktach lub w ich pobliżu zamieszczone zostały informacje nie tylko o kluczowych cechach, np. JESTEM SMART, ale także polecenia zachęcające do interakcji, takie jak: DOTKNIJ MNIE, czy OTWÓRZ- mówi dr Marek Borowiński, Shop Doctor i ekspert marki WIŚNIOWSKI. - Dla klientów ważne jest doświadczanie produktów, bo przecież kupujemy zmysłami - wzrokiem, dotykiem, węchem…
Autorska koncepcja zachęca klienta do odwiedzenia salonu - by mógł dotknąć, włączyć, otworzyć, przesunąć, zobaczyć i przetestować.
Serce projektu - WIŚNIOWSKI Concept
Marka WIŚNIOWSKI w ramach projektu Salonowe Rewolucje stworzyła unikalny sposób myślenia o produktach: o tym, jak je właściwie prezentować i sprzedawać. Najważniejszym punktem w odnowionych salonach jest strefa WIŚNIOWSKI Concept. To przestrzeń prezentująca bramy, okna, drzwi oraz ogrodzenia w oparciu o design systemu Home Inclusive z użyciem technologii smartCONNECTED.
Zaprojektowano ją w taki sposób, aby podkreślać wyróżniki marki jako dostawcy kompleksowych rozwiązań, które realizujących koncepcję "smart domu" dzięki możliwości sterowania telefonem lub tabletem.
Jak zmienił się salon ARTEX
W wyniku rewolucji wnętrze salonu ARTEX uporządkowano i podzielono według grup produktowych i wyodrębniono w nim dwie części: strefę sprzedaży i strefę konceptu. Dzięki temu klienci oglądający ekspozycję nie spotykają się z osobami składającymi zamówienie.
Ponadto klienci mogą tu wszystkiego dotknąć, wypróbować i są o tym skutecznie poinformowani. Całości dopełniają światła i stonowane kolory - produkty są eksponowane na tle delikatnych szarości.
Salonowe Rewolucje - współpraca z ekspertami
Salonowe Rewolucje to projekt stworzony we współpracy z Shop Doktorem Markiem Borowińskim - ekspertem Visual Merchandisingu i ambasadorem programu. Specjalizuje się on w neuromerchandisingu, psychofizjologii widzenia i oddziaływania kolorów na konsumentów.
Projekty wnętrz, ekspozycji i otoczenia salonu stworzyli dyplomowani architekci pracujący dla marki WIŚNIOWSKI.
Salony sprzedaży, które wzięły udział w projekcie Salonowe Rewolucje:
- P.P.H.U. "Artex" Artur Petla
- P.P.H.U. BOMARD Czesław Kędziora
- P. H. U. Olbud Straszyn
- JAPI-BUD DUDA Sp.j.
- P.P.H.U. TERMO-DOM Janusz Dudek
- Materiały Budowlane Sp. z o.o.
- F. P. H. U Nowoczesny Dom
- P. H. U. SOTAR Zbigniew Soprych
źródło i zdjęcia: WIŚNIOWSKI