W wydarzeniu udział wzięli praktycy biznesu, dla których największym wyzwaniem jest konieczność zaangażowania i zatrzymania pracowników w firmie, a w razie ich odejścia, efektywne znalezienie następstwa.
Na konferencji poruszono między innymi tematy odnoszące się do roli lidera w organizacji czy budowania więzi z pracownikiem. To bardzo ważna kwestia, którą trudno wypracować w obecnych czasach.
Świetnie radzi sobie z tym Grupa OKNOPLAST, która w ciągu ostatnich miesięcy zniwelowała rotację pracowników w swojej firmie do poziomu ok. 2 proc. O tym właśnie mówiła na Focus: Employee Retention podczas panelu "Budowanie zaufania - jakich błędów unikać, które rozwiązania zastosować' przedstawicielka firmy.
Na zaangażowanie pracownika, a w efekcie jego utrzymanie, znaczący wpływ ma jego zaufanie do pracodawcy. To ono pozwala bowiem na stworzenie więzi, która zaprocentuje w przyszłości. Jednak, aby udało się taką relacje zbudować, firma powinna od początku zadbać o jasną komunikację na każdym polu, a ona wciąż jeszcze nie we wszystkich przedsiębiorstwach jest zestandaryzowana. Jako Grupa OKNOPLAST przyjrzeliśmy się jej i wypracowaliśmy swoje narzędzia, które umożliwiły nam budowanie prawdziwych drużyn. Pozostają one dla nas jedną z podstawowych wartości. Kluczem są tu przemyślane procedury od samego procesu rekrutacji, poprzez on-boarding, szkolenia, aż po warunki awansu czy wynagrodzenia. Dzięki wdrożeniu działań na tak szerokiej płaszczyźnie to, co dzieje się w przedsiębiorstwie, jest wyjątkowo klarowne, a taka wiedza daje pracownikowi poczucie wspólnoty z pracodawcą, jednocześnie zapobiegając burzeniu zaufania w organizacji - mówi Joanna Jeziorowska, Dyrektor HR w Grupie OKNOPLAST.
Miejsce dla praktyków
Forum Focus: Employee Retention to konferencja tworząca przestrzeń do cross-branżowego dialogu między praktykami. W roli prelegentów pojawiło się na niej wielu szanowanych ekspertów, którzy reprezentowali największe międzynarodowe korporacje, takie jak: Siemens, Philip Morris, Orange, Avon, mBank czy Nestle.
Tematy poruszane na kongresie dotyczyły przede wszystkim przywództwa w organizacji, środowiska pracy, motywowania pracowników czy sposobów budowania ich zaangażowania.
źródło i zdjęcia: Oknoplast