Szkoła Humanitarna to program edukacyjny realizowany przez Polską Akcję Humanitarną już od 17 lat. Edycja w 2019 roku skupiła się na zagadnieniach dotyczących krytycznego myślenia oraz wyzwań globalnych. Odbyła się pod hasłem "Myśl - działaj - zmieniaj" i skupiała się przede wszystkim na umiejętności analizy komunikatów medialnych, wykorzystywanych w nich narzędziach językowych, jak również globalnych współzależnościach.
W ramach inicjatywy zorganizowano szereg szkoleń i warsztatów, a realizację tych ostatnich wsparła właśnie Grupa OKNOPLAST.
Działalność na rzecz dzieci i młodzieży od lat stanowi bardzo ważny element aktywności Grupy OKNOPLAST. To są inicjatywy o różnym charakterze, od tych wspomagających zdrowy tryb życia, poprzez sportowe, kończąc na edukacyjnych. Cieszymy się, że wśród tych działań znalazła się współpraca z PAH. To bardzo wartościowy program, który ma szansę w sposób rzeczywisty zwiększyć świadomość dotyczącą globalnych wyzwań - powiedziała Magdalena Cedro-Czubaj, Dyrektor Marketingu Grupy OKNOPLAST.
Biznes powinien być zaangażowany społecznie
W programie wzięło udział 15 szkół z 7 województw - warmińsko-mazurskiego, pomorskiego, kujawsko-pomorskiego, łódzkiego, małopolskiego, śląskiego i wielkopolskiego. Realizacja tegorocznej edycji zakończyła się w czerwcu 2019 roku.
Wcześniej firma Oknoplast angażowała się już m.in. w takie inicjatywy, jak „Stop kulturze marnotrawienia” na rzecz zwiększania świadomości ekologicznej młodzieży, a także była sponsorem tytularnym krakowskiej młodzieżowej drużyny koszykarskiej.
Chcemy być aktywni zarówno w regionie, jak i w całym kraju. Wierzymy, że rola biznesu nie ogranicza się jedynie do oferowania dobrych jakościowo produktów. Pragniemy być członkiem społeczności, mieć swój pozytywny wpływ na przestrzeń i otoczenie w różnych aspektach - podsumowała Magdalena Cedro-Czubaj.
źródło i zdjęcia: Oknoplast