Gra "2 THE LIGHT" jest główną częścią prowadzonej przez markę WIŚNIOWSKI akcji CSR "Zostań Bohaterem! Zamień granie w pomaganie". Każdy gracz, który zdecyduje się zmierzyć z wyzwaniem "2 THE LIGHT" będzie mógł pomóc dzieciom, które na co dzień stają przed najtrudniejszym zadaniem - walką z chorobą. Monety zbierane w czasie podróży z Krakowa do Gdańska zasilą placówki, które pomagają najmłodszym bohaterom w walce z nowotworami, mukowiscydozą i chorobami kardiologicznymi.
Zamień granie w pomaganie!
Gra stylistyką nawiązuje do popularnych w latach 80. i 90. gier 16-bitowych. Korzenie muzyki, w rytm której plansze będzie przemierzał bohater, sięgają przełomu dwóch ostatnich dekad XX wieku. Szczególnie lata 80. były czasem, gdy polska scena muzyczna wypełniła się dźwiękami syntezatorów. Na elektronicznej fali wypłynął m.in. zespół OMNI, który zasłynął udziałem w "Wyspie muzyki elektronicznej" w roku 1984 i długogrającą płytą wydaną rok później. Już w 1987 roku zespół zawiesił swoją działalność. W 2006 roku po długiej przerwie wydali dwie nowe płyty, a pięć lat później - już pod szyldem OME - stworzyli niezwykły album z tekstami Tomasza Beksińskiego. W powszechnej świadomości OMNI to również twórcy muzyki do popularnego pod koniec lat 80. programu "Przybysze z Matplanety". Tytułową piosenkę - napisaną w charakterystycznym dla zespołu stylu - zaśpiewał Andrzej Zaucha.
Rafał Błażejewski, członek formacji OMNI, kompozytor, sound designer, producent muzyczny podkreślił oldskulowy styl gry kompozycją w klimacie muzyki z kultowego programu edukacyjnego dla młodzieży "Przybysze z Matplanety". Ścieżkę dźwiękową 2 THE LIGHT stanowią trzy oddzielne utwory - różniące się od siebie nastrojem odzwierciedlającym poszczególne etapy gry. Całość składa się na niezapomniane tło historii, która kończy się… Tego można dowiedzieć się dołączając do drużyny bohaterów. Rozpocznij wyzwanie na stronie 2thelight.pl!
Jak zostać bohaterem akcji CSR WIŚNIOWSKI? Oryginalna stylistyka i oprawa muzyczna pomogły zdobyć grze fanów także w świecie gamingowym. Projektem zainteresował się m.in. krakowski YouTuber Kaluch, który od początku akcji zachęca do zmierzenia się z wyzwaniem "2 THE LIGHT". Po pierwsze, by sprawdzić swoje umiejętności; po drugie - by pomóc chorym dzieciom. Przeciwnikami głównego bohatera są potwory wyglądem nawiązujące do chorób, z którymi co dzień mierzą się tysiące dzieci. Z minuty na minutę plansza staje się coraz trudniejsza, atmosfera mroczniejsza, a fabuła bardziej wymagająca. Grę i akcję CSR "Zostań bohaterem! Zamień granie w pomaganie" wspierają partnerzy handlowi WIŚNIOWSKI. Patronami medialnymi projektu są RMF FM, Polska Press Grupa oraz Builder. Chcesz dołączyć do drużyny? Wejdź na 2thelight.pl i stań się częścią akcji.
źródło i zdjęcia: WIŚNIOWSKI Sp. z o.o. S.K.A.