Nazwa akcji nie bierze się znikąd, gdyż istotą "Cooking Challenge" jest podjęcie niełatwego, wyzwania związanego ze zrobieniem czegoś dobrego dla innych i wyrażenie tego poprzez gotowanie. Każdy bohater, na kanwie indywidualnej historii, tworzy emocjonalny i społecznie użyteczny przekaz, który stanowi cel jego obecności w akcji.
W "Cooking Challenge" - emitowanym na dedykowanym kanale na YOUTUBE, na portalu społecznościowym FACEBOOK oraz na stronie www.akademiasmaku.pl – uczestnicy akcji mówią o sprawach dla nich ważnych. Inspirują, zarażają innych chęcią pomagania, dzielenia się i bycia wdzięcznym za to, co dla każdego wydaje się istotne. A wszystko to podczas gotowania, bo przecież najlepsze potrawy powstają z serca.
Każdy odcinek to spotkanie z inną osobą i innym tematem. Miejscem akcji jest zaprojektowana specjalnie na potrzeby projektu kuchnia. Organizatorzy zaprosili do studia Cooking Challenge niezwykłą grupę gwiazd - od osób znanych z ekranów kin i telewizorów, poprzez influencerów internetowych, po "zwykłych" ludzi, którzy opowiedzą swoje niezwykłe historie.
Twarzami kampanii wspierającej akcję zostali Małgorzata Rozenek-Majdan i Piotr Stramowski. Poza nimi udział wzięli min.: Grażyna Wolszczak, Maria Sadowska, Tomasz Jakubiak, Zosia Ślotała, czy Abstrachuje.
- "Zdecydowałam się przyjąć zaproszenie do Cooking Challenge od wyjątkowej kobiety Anny Ojer, która robi rzecz niezwykła: razem z mieszkańcami Wawra założyła inicjatywę "Sos Mieszkańcy Wawra - Rodzicom z Centrum Zdrowia Dziecka". Taka postawa wymaga podziwu i rozgłosu , wiec nie wahałam się ani minuty i od razu zdecydowałam się spotkać z Anią, żeby podziękować ludziom, który bezinteresownie pomagają innym" – mówi Małgorzata Rozenek-Majdan.
Projekt opiera się o efekt domina, gdyż każdy uczestnik nominuje do challengu wybrane przez siebie osoby.
A co oznacza podjęcie wyzwania? Zgłoszenie się do Cooking Challenge, zdefiniowanie własnego celu, przygotowanie wymyślonego przez siebie dania, które w dosłowny lub symboliczny sposób zobrazuje wybrany przez uczestnika temat.
Na widzów czeka wiele niespodzianek. Śledzić mogą zmagania bohaterów, którzy "przez żołądek trafiają do serca", a gotowanie staje się nośnikiem wzruszeń, radości i dzielenia się tym, co ważne.
W sumie zaplanowano realizację ponad 200 odcinków, które można już zobaczyć na kanałach Cooking Challnege.
Organizatorem akcji Cooking Challenge jest marka BOSCH.
źródło i zdjęcia: BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o.