Spośród 270 inicjatyw zakwalifikowanych do oceny kapituły 51 przeszło do trzeciego, ostatniego etapu – głosowania internautów. Finaliści – najbardziej znaczące inicjatywy edukacyjne w Polsce – zostaną ogłoszeni podczas 6. targów CSR, 17 listopada br. na stadionie PGE Narodowym w Warszawie.
Wyboru czołowych 51 projektów dokonali eksperci z różnych dziedzin i przedstawiciele różnych sektorów, m.in. administracji publicznej, środowiska akademickiego, organizacji pozarządowych i skupiających biznes. Jury oceniało inicjatywy pod kątem istotności podejmowanego problemu, spójności z postępowaniem firmy, jakości prowadzonych działań, a także nowatorskiego podejścia.
Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha to program edukacyjny dla gimnazjalistów prowadzony przez firmę Bosch w Polsce od 2011 r. Celem programu jest popularyzacja wśród młodzieży przedmiotów ścisłych – matematyki, fizyki, techniki oraz zainteresowanie jej uczelniami technicznymi, co może skutkować w przyszłości zwiększeniem kadry inżynierskiej w Polsce oraz przyczynić się do promocji uzdolnionych, młodych osób. Dotychczas w projekcie wzięło udział 7600 uczniów, którzy zgłosili 400 pomysłowych wynalazków. Program nagrodzono w Konkursie Kampania Społeczna Roku 2014 w kategorii programy edukacyjne firm (CSR). Natomiast w edycji 2015 tego plebiscytu projekt otrzymał wyróżnienie specjalne.
Na Akademie Wynalazców można zagłosować na stronie: http://odpowiedzialnybiznes.pl/
Więcej o Akademii Wynalazców na:
www.akademiawynalazcow.edu.pl, www.facebook.com/akademia.wynalazcow
źródło i zdjęcia: Robert Bosch Sp. z o.o.