Jak powstał "Kodeks Dobrych Praktyk Branży Instalacyjno-Grzewczej"?
"Kodeks" jest formą zobowiązania, do przestrzegania przez podpisanego pod nim Sygnatariusza zasad uczciwej konkurencji na rynku.
Dokument po raz pierwszy został zaprezentowany 25.04.2016 r., w trakcie Targów Instalacje 2016. Przedstawił go Paweł Biśta, członek Zarządu Stowarzyszenia Producentów i Importerów Urządzeń Grzewczych (SPIUG). Pierwszymi sygnatariuszami "Kodeksu" były firmy zrzeszone w SPIUG, do których dołączyły organizacje zrzeszone w ramach Polskiego Związku Pracodawców Branży Grzewczej, Sanitarnej, Instalacyjnej, Klimatyzacji i Wentylacji (SHI), w tym SBS.
Do czego zobowiązuje nas "Kodeks Dobrych Praktyk Branży Instalacyjno-Grzewczej"?
Sygnatariusze "Kodeksu" podpisując go zobowiązują się m.in. do:
- przestrzegania zasad uczciwej konkurencji i dobrych praktyk kupieckich;
- nieprowadzenia tzw. czarnego PR-u podczas własnych działań marketingowych i sprzedażowych;
- niepremiowania bezpośrednio sprzedawców dystrybutorów i sklepów detalicznych za sprzedaż urządzeń marek określonych producentów bez wiedzy i zgody właściciela sklepu lub firmy dystrybucyjnej;
- w przypadku prowadzenia sprzedaży internetowej – przestrzegania obowiązującego prawa na równi z innymi sprzedającymi;
- niewpływania na niezależne instytucje i inne podmioty prowadzące badania rynku, w celu zmiany uzyskiwanych wyników badań lub wpływanie na te wyniki w inny nielegalny sposób;
- niewprowadzania w błąd Klientów poprzez umieszczanie na produktach, wszelkich materiałach informacyjnych, ekspozycjach, etykietach energetycznych etc. niezgodnych z prawdą informacji.
źródło i zdjęcia: Grupa SBS Sp. z o.o.