Wręczenie nagród w konkursie Orły Eksportu Województwa Małopolskiego odbyło się w trakcie regionalnego wydarzenia promującego eksport, organizowanego przez dziennik Rzeczpospolita, zatytułowanego Top 10. Najbardziej perspektywiczne rynki dla polskiego eksportu. W trakcie spotkania laureaci wzięli udział w debacie, w której wspólnie starali się znaleźć odpowiedź m.in. na pytanie jak rozwijać firmę, wykorzystując jej potencjał eksportowy.
Marka, która podbiła rynki Europy
Przyznając dwie nagrody prezesowi Mikołajowi Plackowi, jury konkursu Orły Eksportu doceniło OKNOPLAST jako jednego z czołowych producentów okien i drzwi PVC w Europie. Wartość eksportu obecnej na 10 europejskich rynkach Grupy OKNOPLAST to około 15% całego polskiego eksportu okien PVC. Wartość sprzedaży firmy w ubiegłym roku przekroczyła 480 mln zł, zaś udział eksportu w strukturze sprzedaży przedsiębiorstwa wyniósł 70%, co czyni z OKNOPLAST największego polskiego eksportera pod względem wartości sprzedanych okien PVC. Obecnie pod marką OKNOPLAST funkcjonuje już ponad 2400 salonów. Przedsiębiorstwo najwięcej eksportuje do Włoch. Równie mocno rozwija sprzedaż na rynku francuskim oraz niemieckim.
Mikołaj Placek, prezes Grupy OKNOPLAST osobiście odebrał obydwa wyróżnienia. Jestem niezwykle dumny z uhonorowania OKNOPLAST w konkursie Orły Ekportu. Tytuły Najdynamiczniejszy Eksporter i Osobowość Eksportu są dla nas cennym wyróżnieniem i stanowią dopełnienie już ponad 20-letniego doświadczenia w produkcji stolarki otworowej. Stanowią także swojego rodzaju zobowiązanie – zrobimy wszystko, żeby nadal rozwijać się w roli eksportera. – skomentował Mikołaj Placek.
Orły Eksportu to niezależny konkurs, którego celem jest uznanie i promowanie najlepszych praktyk w środowisku biznesowym w zakresie eksportu, a także wyróżnienie najprężniej działających liderów eksportu oraz ich przedsiębiorstw.
Dowiedz się więcej na www.oknaprolux.pl.
źródło i zdjęcia: Oknoplast