Grupa Budujemy Dom:
Magazyn ONLINE
Miesięcznik Budujemy Dom ONLINE
Wykup dostęp od 1 zł

JAGA na Viking Festival Tongeren

Futurystyczna łódź Wikingów, kilka tysięcy kartek z życzeniami oraz symboliczna przemiana, której dokonał ogień – to elementy happeningu przygotowanego przez firmę Jaga podczas Viking Festival Tongeren. Dobra zabawa? Tak, ale nie tylko – to także medialna akcja, której celem jest zwrócenie uwagi na ogólnoświatowe problemy takie jak postępujące wyniszczenie naturalnego środowiska, wody i energii oraz zmiany klimatyczne.

JAGA na Viking Festival Tongeren
Jaga Polska GRZEJNIKI KONWEKTOROWE, KANAŁOWE I DEKORACYJNE
www.jaga.com.pl
Jaga Polska GRZEJNIKI KONWEKTOROWE, KANAŁOWE I DEKORACYJNE
Dane kontaktowe:
22 672 88 82
Zwycięzców 28/26, 03-938 Warszawa

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

Viking Festival, który odbył się w ostatni tydzień stycznia 2015 r. w belgijskim Tongeren stworzył idealne środowisko dla happeningu firmy Jaga o nazwie Uchronia Ark. Celem spektakularnego, pełnego symboliki show było zwrócenie uwagi ludzi na całym świecie na rabunkową gospodarkę środowiskiem, wodą i energią, jaka wyniszcza Ziemię.

Szeroko pojęta ochrona naturalnego środowiska to temat bliski sercu właściciela marki Jaga, Jana Kriekesa, który w swojej książce "Innovate or die" wydanej w ubiegłym roku, apeluje o zmianę: Myślmy o czymś więcej niż tylko o przetrwaniu. Świat jest także dla naszych dzieci.

Budowa symbolicznej łodzi-arki, którą zainicjowała firma Jaga, była nie tylko wspólną pracą wielu ludzi. Przez ostatnie miesiące inspirowała ich – a teraz może też nas – do zastanowienia się nad przyszłością świata. Do zadania sobie pytań o to, jak będzie wyglądać nasze społeczeństwo za 50 lat? Jakie będą nasze zasoby naturalne? Skąd weźmiemy energię?

Świat niewątpliwie znajduje się w punkcie zwrotnym: przeludniona, rabowana środowiskowo planeta potrzebuje nowych technologii, potrzebuje zmiany. Nie tylko po to, byśmy my mogli przeżyć, ale po to, by znaleźć alternatywę dla  przyszłych pokoleń. Małe dzieci mają wielkie plany: chcą być lekarzami, kosmonautami, strażakami, wynalazcami, superbohaterami i in.

O tym jak piękne są ich marzenia, można było przekonać się na stadionie w Tongeren, gdzie aktorzy odczytali kilkadziesiąt – z kilku tysięcy kartek – z odpowiedziami na  pytania: co dzieci chciałyby robić jak dorosną i jak widzą swoją przyszłość? Wszystkie listy od dzieci zostały umieszczone w  futurystycznej łodzi zbudowanej przez Jagę.

Łódź jako symbol transformacji, przejścia z jednego świata do innego, w kluczowym momencie wieczornego spektaklu została podpalona. Ogień, który strawił statek, również ma znaczenie symboliczne. To on jest źródłem naszej cywilizacji, daje nam siłę, umożliwia życie, przygotowanie jedzenia, ogrzewa, chroni przed dzikimi zwierzętami, uruchamia maszyny. Ogień jest symbolem przemiany.

Kultura Wikingów, z którą Jaga związała swoje przesłanie dla świata, doskonale wpisuje się w ideę kreatywności i oszczędzania. Wikingowie byli wpisani w naturę, czerpali z niej szczodrze, lecz robili to z szacunkiem. Byli też artystami i wojownikami – wierzyli w podejmowanie poświęceń dla lepszej przyszłości, dla wspólnego dobra.

To bliskie filozofii Jaga, która od początku swego istnienia dokłada starań, by dostarczać ludziom ekonomicznego ciepła w pięknej formie oraz dbać przy tym o jak najmniejszą ingerencję w planetę. Jednym z sukcesów Jaga jest to, że grzejniki  Low-H2O porównaniu do innych systemów grzewczych, osiągają dużo lepsze pozycje we wskaźnikach LCA porównujących wpływ różnego rodzaju produktów na środowisko naturalne.

Świadkami apelu Jaga o zmianę i refleksję nad kondycją świata w Tongeren były tysiące osób,  które podczas wyśmienitej zabawy odważyły się na refleksję. Teraz kolej na nas.

Informacje na temat grzejników marki Jaga można znaleźć na stronie internetowej firmy Jaga Polska Sp. z o.o. pod adresem: www.jaga.com.pl

źródło i zdjęcia: Jaga Polska