Zgodnie z zaleceniami Europejskiego Kodeksu Walki z Rakiem postępowanie według 4 prostych zasad: nie pal, odżywiaj się prawidłowo, bądź aktywny fizycznie, unikaj mocnego opalania. Zasady te umożliwiają realnie ograniczyć prawdopodobieństwo choroby nowotworowej.
Dlatego w trakcie trwania kampanii, można nie tylko skorzystać z darmowych porad lekarskich, wykonać badania, ale także przekonać się że dbanie o siebie jest proste. Dietetycy pokarzą jak zmienić dietę na zdrowszą, a biegi pozwolą przekonać się, jak wiele pozytywnej energii wyzwala aktywność fizyczna.
Każdy z biegów liczy 5 km, jedynie bieg finałowy w Warszawie będzie dłuższy - 10 km. Trasy przygotowane są tak, aby nie nastręczały trudności, są proste i prowadzą przez reprezentacyjne okolice miast. Do udziału zaproszeni są wszyscy, także Ci, którzy sportu nie uprawiają.
Dystans można przebiec, lub przemaszerować, a nawet przespacerować w rodzinnym gronie. Każdy kto dotrze do mety otrzyma medal, za swoją determinację. Nagrody dla uczestników biegów przygotował także Oknoplast, są to kubki sponsorowanych drużyn i czekoladki z logotypem firmy.
Sport jest bardzo ważny zarówno dla zdrowia jak i dla więzi społecznych. Pozwala utrzymać ciało w formie, a jednocześnie jest niesamowitą platformą łączącą osoby z różnych środowisk - mówi Grzegorz Filipek, Dyrektor Marketingu z OKNOPLAST. Imprezy biegowe organizowane w ramach kampanii "Rak! To się leczy!", a dokładnie fundusze z wpisowego uczestników, pomagają sfinansować badania profilaktyczne, którym można się poddać w czasie weekendów onkologicznych. Dlatego biegacze pomagają podwójnie - zebrać środki na sfinansowanie dostępu do ekspertów i badań, a także sobie, to może być pierwszy krok do nowego, bardziej świadomego życia.
OKNOPLAST jest mecenasem sportu, wspierającym zarówno przedsięwzięcia sportowe o charakterze niekomercyjnym, jak i światowe sławy piłki nożnej - takie jak kluby: Borussia Dortmund, Olympique Lyon czy Inter Mediolan. W Polsce firma także mocno zaangażowana jest
w działalność sportową, sponsoruje m.in. I-ligową drużynę piłkarską Puszczę Niepołomice.
W wielu krajach zachodnich aktywność fizyczna jest naturalnym elementem życia czy planu dnia, w Polsce takich nawyków jeszcze nie ma.
Dlatego OKNOPLAST wspiera inicjatywy sprzyjające promocji sportu, zarówno zawodowego jak i amatorskiego. Firma szczególnie mocno wspiera programy sportowe skierowane do dzieci i młodzieży. Spółka jest oficjalnym partnerem Akademii Sportu Progres w Centrum Rozwoju Com-Com Zone Nowa Huta pod patronatem Jerzego Dudka, organizującą zajęcia sportowe dla dzieci.
Pierwszy bieg odbył się 14 czerwca 2014 r. w Zielonej Górze, kolejne w Łodzi, Poznaniu i Warszawie.
źródło i zdjęcie: OKNOPLAST