W dniach 8-9 kwietnia 2014 r. w Katowicach miała miejsce 5. Konferencja Moto Idea, skupiająca producentów z branży motoryzacyjnej, dyskutujących o najważniejszych zmianach i wyzwaniach dla firm na rynku polskim, europejskim i światowym.
Tegoroczne spotkanie zakończyło się wręczeniem nagród pięciolecia Moto Idea dla najlepszych rozwiązań i przedsiębiorstw motoryzacyjnych w trzech kategoriach: Market Leader, Top Supplier oraz Top Investment. W tej ostatniej kategorii wyróżnienie przyznawane jest podmiotom i przedsięwzięciom, które w ostatnich latach realizowały znaczne inwestycje i wpłynęły na sektor motoryzacyjny oraz region, w którym działają.
W tegorocznej edycji Złotą Moto Ideę w kategorii Top Investment, otrzymała firma Pilkington Automotive Poland Sp. z o.o. - należąca do NSG Group - producent szkła dla motoryzacji, który w Chmielowie uruchomił nowoczesną fabrykę szyb samochodowych dla czołowych światowych marek.
Wzrost zapotrzebowania na wysokiej jakości produkty dla rynku samochodowego prowadzi do naszego ciągłego rozwoju i realizowania kolejnych inwestycji - powiedział Ryszard Jania, Prezes Pilkington Automotive Poland. Nagroda, przyznana przez kapitułę konkursu Moto Idea, jest dla nas wyróżnieniem i uhonorowaniem naszych działań. Mamy nadzieję, że te inwestycje pozytywnie wpłyną na sektor motoryzacyjny, ale także przełożą się na wzrost zatrudnienia i przyczynią się do rozwoju gospodarczego regionu.
Szyby samochodowe z Chmielowa
Fabryka w Chmielowie k. Tarnobrzega to drugi, obok Sandomierza, zakład Pilkington Automotive Poland w Polsce, wytwarzający przednie szyby samochodowe dla marek takich jak General Motors, Ford, Volkswagen, Fiat, a także szyby do pojazdów ciężarowych MAN, DAF, Mercedes i Volvo.
W nowym zakładzie, o powierzchni ponad 50 tys. m2, działają dwie innowacyjne linie do produkcji szyb laminowanych oraz linia enkapsulacji szyb samochodowych. Uruchomiona zostanie kolejna linia do produkcji bocznych szyb samochodowych.
Inwestycja Pilkington Automotive Poland w Chmielowie została uznana przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) największą zagraniczną inwestycją w Polsce, w roku 2011. Projekt jest realizowany z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 4.5.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, o łącznej wartość 450 mln złotych. Efektem tego działania jest kilkaset nowych miejsc pracy dla osób z regionu tarnobrzeskiego.
5 lat Moto Idea
W tym roku miała miejsce 5. edycja Moto Idea, największego spotkania branży Automotive w Polsce, w którym udział biorą przedstawiciele kadry zarządzającej firm produkcyjnych sektora motoryzacyjnego, oraz branż takich jak: robotyka, przemysł ciężki, przetwórstwo i wytwarzanie tworzyw sztucznych, leasing, firmy certyfikujące, kancelarie prawne, środowiska naukowe i akademickie. Do tej pory udział w konferencji wzięło ponad 450 uczestników z kraju i z zagranicy, a wystąpiło niemal 100 prelegentów.
Podczas tegorocznej edycji przyznano także specjalną nagrodę - The Best Speaker - za najlepsze wystąpienie. Wyróżnienie to otrzymali Ryszard Jania, Prezes Pilkington Automotive Poland oraz Konrad Grohs z firmy Fanuca.
Statuetki Moto Idea przyznawane są od 2010 roku firmom, wyróżniającym się na polskim rynku. Nominowani do konkursu kandydaci, zapraszani są do udziału na podstawie opinii wydanej przez Kapitułę Konkursu, składającą się z autorytetów przemysłu motoryzacyjnego oraz zwycięzców poprzednich edycji.
źródło i zdjęcia: Pilkington Automotive Poland