Grupa Budujemy Dom:
Magazyn ONLINE
Miesięcznik Budujemy Dom ONLINE
Wykup dostęp od 1 zł

Dobre praktyki NSG Group wyróżnione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Trzy projekty, realizowane przez spółki NSG Group w Polsce, zostały wyróżnione w najnowszym raporcie "Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre Praktyki 2013". Rozwiązania organizacyjne w zakresie bezpieczeństwa pracy w zakładach Pilkington Automotive Poland, "Dzień Bezpieczeństwa w NSG Group" oraz kampania edukacyjna na rzecz energooszczędnego budownictwa, prowadzona przez Pilkington Polska, zostały uznane wzorcowymi przykładami działań społecznie odpowiedzialnych.

Dobre praktyki NSG Group wyróżnione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Pilkington IGP Sp. z o.o. Szyby zespolone Pilkington Insulight™
www.pilkington.pl
Pilkington IGP Sp. z o.o. Szyby zespolone Pilkington Insulight™
Dane kontaktowe:
15 832 30 41
Portowa 24, 27-600 Sandomierz

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

1 kwietnia 2014 r. Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) opublikowało dwunastą edycję raportu "Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre Praktyki", prezentującego najlepsze przykłady działań podejmowanych przez przedsiębiorstwa na rzecz pracowników, najbliższego otoczenia społecznego i środowiska naturalnego, w ramach Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (ang. CSR).

W tegorocznej publikacji wyróżniono trzy projekty realizowane przez NSG Group – producenta szkła marki Pilkington dla budownictwa i motoryzacji, właściciela spółek NSG Group w Polsce. Praktyki "Bezpieczeństwo pieszych w zakładzie produkcyjnym Pilkington Automotive Poland - bramki grawitacyjne", "Dzień bezpieczeństwa w NSG Group", a także "Kampania edukacyjna na rzecz energooszczędnego i zrównoważonego budownictwa" prowadzona przez Pilkington Polska, zostały zaprezentowane jako dobre praktyki w zakresie społecznie odpowiedzialnych działań, realizowanych na polskim rynku.

Bezpieczeństwo w miejscu pracy

Raport "Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre Praktyki 2013" przedstawia projekty zrealizowane lub kontynuowane w minionym roku, pogrupowane zgodnie z obszarami normy ISO 26000: ład organizacyjny, prawa człowieka, środowisko naturalne, uczciwe praktyki rynkowe, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie i rozwój społeczności lokalnej oraz praktyki pracownicze.

W tej ostatniej kategorii wyróżniono dwa programy na rzecz bezpieczeństwa poprawy warunków pracy realizowane przez spółki NSG Group w Polsce. Wdrożony w zakładach Pilkington Automotive Poland w Chmielowie i Sandomierzu projekt bramek grawitacyjnych, zapewniających 100% separacji dróg pieszych od dróg dla wózków widłowych, został przedstawiony jako przykład innowacyjnych rozwiązań technicznych i organizacyjnych, zabezpieczających przed wypadkiem.

Zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w miejscu pracy to jeden z priorytetów działalności całej NSG Group powiedział Ryszard Jania, Prezes Pilkington Automotive Poland. Dzięki raportom Forum Odpowiedzialnego Biznesu nasze projekty mogą stać się przykładem i inspiracją dla innych przedsiębiorstw, przynosząc wymierne korzyści w zakresie poprawy warunków pracy nie tylko w naszych zakładach, ale również w szeroko pojętej branży.

W tegorocznym raporcie FOB wyróżniono także długofalowy program "Dzień bezpieczeństwa w NSG Group", mający na celu pogłębianie wiedzy pracowników spółek i zakładów NSG Group na temat bezpieczeństwa i zapobiegania wypadkom przy pracy. Projekt ma wymiar globalny, bowiem są w niego zaangażowani pracownicy wszystkich spółek NSG Group na świecie, mieszkańcy najbliższego otoczenia zakładów, a także lokalne instytucje i szkoły.

Edukacja i dialog z uczestnikami rynku

Forum Odpowiedzialnego Biznesu po raz kolejny wyróżniło "Kampanię edukacyjną na rzecz zrównoważonego i energooszczędnego budownictwa" prowadzoną przez Pilkington Polska. Celem projektu jest podnoszenie świadomości społeczeństwa i wszystkich uczestników rynku budowlanego na temat sposobów osiągania wysokich standardów w aspekcie oszczędności energetycznych, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii i produktów szklanych.

Jako uczestnik międzynarodowych inicjatyw, takich jak Renovate Europe, czy prężnie działającego Stowarzyszenia Glass for Europe, widzimy potrzebę długofalowych działań edukacyjnych w zakresie ochrony środowiska i poprawy efektywności energetycznej w branży budowlanej – mówi Jolanta Lessig, Kierownik Komunikacji Marketingowej na Europę w NSG Group. W Polsce od kilku lat realizujemy projekty pokazujące w jaki sposób optymalnie wykorzystywać dostępne technologie szklane, w celu zmniejszenia zużycia energii i poprawy komfortu użytkowania budynków. Organizujemy warsztaty dla architektów, tworzymy i przekazujemy materiały edukacyjne mediom, uczestniczymy w spotkaniach i dyskusjach branżowych.

Pilkington Polska jest także jednym z inicjatorów kampanii społecznej "Energooszczędność w moim domu", w ramach której przedstawiciele branży budownictwa zrównoważonego informują o korzyściach wynikających ze stosowania technologii i systemów zmniejszających zużycie energii w domach i mieszkaniach. Również ta kampania została wyróżniona przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

W tegorocznym raporcie "Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki 2013" przedstawiono łącznie ponad 400 przykładów działań CSR-owych i 155 praktyk długoletnich. Oficjalna premiera publikacji miała miejsce podczas 5. Targów CSR, 1 kwietnia 2014 r. na Stadionie Narodowym w Warszawie.

Źródło i zdjęcie: Pilkington