Podczas uroczystego wręczenia statuetek na gali w Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, gratulacje i podziękowania dla uczestników konkursu skierował Marszałek Senatu RP Bogdan Borusewicz. Przedsiębiorstwa biorące udział w konkursie, przekazały w minionym roku na cele społeczne prawie 131 mln złotych - około 50 mln więcej niż rok wcześniej. Z 2% do 2,7% wzrósł również średni udział darowizn w dochodach firm przed opodatkowaniem.
Większość firm uczestniczących w konkursie posiada też własne fundacje korporacyjne, które, podobnie jak Fundacja Dobroczynności Atlas, profesjonalnie realizują społeczne cele firm i aktywnie współpracują z organizacjami pozarządowymi. Wszystko to wskazuje to na umacnianie się i rozwój korporacyjnej filantropii w Polsce. Jak podkreśla Ewa Krupa - Przewodnicząca Zarządu Forum Darczyńców w Polsce, filantropia firm to nie tylko wymiar finansowy, z przekazanymi środkami wiąże się realny wpływ społeczny, budowanie zaufania do biznesu, współdziałanie i współodpowiedzialność w społecznościach lokalnych. To wszystko przyczynia się do rozwoju społecznego.
Gali konkursowej towarzyszyła również debata prowadzona przez Dominikę Wielowieyską na temat "Po co liderom filantropia?", w której udział wzięli: Iwona Sroka – Prezes Zarządu Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych, Zbigniew Jagiełło - Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego, Andrzej Klesyk - Prezes Zarządu PZU i Jacek Michalak - Wiceprezes Zarządu Grupy Atlas, kierujący galerią Atlas Sztuki.
źródło i zdjęcia: GRUPA ATLAS